Syöpäjärjestöt

Uutta tietoa boorineutronikaappaushoidosta

Lehdistötiedote   •   Elo 16, 2012 10:46 EEST

Suomen Syöpäinstituutin Säätiön 25-v. juhlasymposium:

Recent Advances in Cancer Diagnostics and TherapyTampereella to 6.9. – pe 7.9.2012Hotel Scandic Rosendahl, Pyynikintie 13

Tampereella 6.9.–7.9.2012 järjestettävässä valtakunnallisessa syöpäkonferenssissa esitellään syöpähoitojen ja syöpädiagnostiikan viimeisintä kehitystä. Professori Heikki Joensuu (Suomen Akatemia ja Helsingin yliopisto) kertoo Suomessa kehitetyn sädehoitomuodon, boorineutronikaappaushoidon kliinisistä tuloksista, jotka ovat kansainvälisesti vertaansa vailla. Hoitoa annetaan Espoon Otaniemessä sijaitsevan tutkimusydinreaktorin avulla ja tulokset mm. pään ja kaulan alueen syöpien hoidossa ovat lupaavia.

Esillä ovat myös mm. Suomen syöpäinstituutin tutkijaprofessori Akseli Hemmingin syövän geenihoidon uusimmat tutkimustulokset. Vierailevat ulkomaiset luennoitsijat kertovat muun muassa rinta- ja eturauhassyövän uusimpien täsmälääkkeiden kliinisistä tutkimuksista. Tilaisuuden järjestävät Suomen Syöpäinstituutin Säätiö ja Tampereen yliopisto. Paikalla on alan huippututkijoita ja lääkäreitä eri puolilta Suomea. Konferenssin verkkosivut: www.uta.fi/ibt/ssi2012.html

Syöpäjärjestöjen ja Suomen Syöpäinstituutin Säätiön verkkosivut: www.cancer.fi/syopajarjestot/instituutti/ Tampereen yliopiston ennakkotiedote 13.8.2012.

Lisätietoja: Professori Jorma Isola, 050 318 3196, jorma.isola@uta.fi