Logica

Valion hankintaosuuskunnat yhtenäistävät IT-hankintojaan: Logica Palveluna-kumppaniksi

Lehdistötiedote   •   Syys 13, 2010 12:13 EEST

​Valio Oy:n kahdeksan hankintaosuuskuntaa ja IT-palveluyritys Logica uudistavat ja samalla laajentavat yhteistyösopimustaan. Uudistetussa sopimuksessa Logica vastaa hankintaosuuskuntien yhteisen toiminnanohjausjärjestelmän käyttötuesta, ylläpidosta ja kehittämisestä Palveluna. Aiemmin osuuskunnilla oli lukuisa joukko sopimuksia Logican kanssa.

Valion hankintaosuuskunnille sopimuksen päivittäminen tuo kaivattua selkeyttä jo käytössä olevan toiminnanohjausjärjestelmän hallintaan.

”Meillä on aiemmin ollut useita, lyhytaikaisia sopimuksia Logican kanssa. Asioiden ja kokonaisuuksien käsittely on haastavaa, kun yhteyshenkilöitä on useampia ja selkeä vastuukumppani puuttuu. Nyt, kun kaikki toiminnanohjausjärjestelmään liittyvät palvelut ovat yhden sopimuksen sisällä, hallinnointi on helpompaa ja pystymme yhdessä varmistamaan toimintojen pitkäjänteisemmän kehittämisen. Logica ottaa kokonaisvastuun myös kolmansista osapuolista tietojärjestelmien rajapintojen osalta”, hankintaosuuskuntien puolesta toimitusjohtaja Kari Aakula Osuuskunta Länsi Maidosta sanoo.

”Hankintaosuuskuntien kanssa tehty sopimus keskittää asiakasvastuuta ja luo Logicalle entistä paremmat mahdollisuudet tunnistaa asioita, joissa voimme tukea asiakasta. Välitämme asiat eteenpäin omille asiantuntijoillemme ja varmistamme, että uusi toimintamalli toimii tavoitteiden mukaisesti ja viestit kulkevat koordinoidusti”, johtaja Henry Nieminen Logicalta sanoo lisäpalvelun asiakkaalle tuomista eduista.

Palveluna on Logican tapa tarjota kokonaisvaltaisia IT-ratkaisuja, ilman asiakkaalle koituvia laite- tai ohjelmistoinvestointeja. Toimintatapa vapauttaa asiakkaan omia resursseja heidän ydinliiketoimintaansa, Logican ottaessa päävastuun sovituista palvelukokonaisuuksista.

Lisätietoja:
- Henry Nieminen, johtaja, Logica, puh. 040 827 9622