ValueFrame

ValueFrame menee matkapuhelimiin

Lehdistötiedote   •   Loka 01, 2010 17:33 EEST

ValueFrame crm -järjestelmä integroitui kännykän kanssa. Yhteistyökumppani Mobiconverge Oy:n ratkaisun avulla soittavan asiakkaan tiedot saadaan auki suoraan crm-järjestelmän näytölle.

Palvelun avulla käyttäjää houkutellaan kirjaamaan tiedot myös soitetuista ja vastaamattomista puheluista avaamalla puhelutapahtuman kirjausnäkymä oikean kontaktin kohdalle valmiiksi auki.
”Näin saadaan voip- ja crm-järjestelmien parhaat piirteet myös matkapuhelimen käyttäjille”, ValueFrame Oy:n toimitusjohtaja Harri Kanerva sanoo.
”Samalla käyttäjää ohjataan käyttämään crm -järjestelmää oikein. Tyypillinen käyttötapa käännetään ikään kuin päälaelleen, kun tapahtumien kirjaamatta jättäminen vaatii käyttäjältä aktiivisuutta, eikä päinvastoin”, Kanerva jatkaa.

Myös Snoobi mukaan
Lisääkin on luvassa. Seuraavaksi ValueFramen CRM-järjestelmä integroidaan Snoobi Oy:n kehittämään kävijäseurantaan. Integraation tarkoituksena on tuoda Snoobin keräämät verkkovierailun tiedot ValueFramen käyttäjille.
Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että kun joku kiinnostunut käy tietyn yrityksen verkkosivuilla vaikka tuotetietoa tutkimassa, vierailun tiedot välittyvät ValueFrameen, jolloin ValueFramea käyttävä henkilö voi ottaa yhteyttä ja kysyä kiinnostusta mahdollisiin kauppoihin.
Myyntimiehen soitolle voi siis olla varsin hyvät perustelut, vaikka tuleva asiakas ei koko jippoa huomaisikaan.

Tarkka fokus alusta lähtien
ValueFrame on perustettu vuonna 2001 Jyväskylässä. Yrityksen fokus on alusta lähtien ollut pienten ja keskisuurten asiantuntijayritysten toiminnanohjaus. Rajana on taloushallinto, jolle puolelle ei ole haluttu mennä. ”Yrityksillähän on joka tapauksessa käytössä tilitoimistot, jonne ValueFramen toiminnanohjaus tuottaa tietoja esimerkiksi myyntireskontraa, palkanlaskentaa tai raportointia varten. ValueFrameen voidaan vastaavasti tuoda tietoja vaikkapa ostolaskujen kierrätysjärjestelmästä. Toimimme informaation välityskanavana asiantuntijayrityksen ja tilitoimiston välillä.”

ValueFramella on noin 250 asiakasta ja noin 10 000 loppukäyttäjää. Ulkomaille on menty suomalaisten yritysten tytäryhtiöiden kautta, maita on nyt 13. ”Meillä on tiettyjä suunnitelmia lähteä kansainvälisille markkinoille, ensin lähialueille”, Harri Kanerva sanoo. Kanerva kertoo, että tilanne on ValueFramen kannalta sikäli kiinnostava, että heidän toimialueellaan (englanniksi professional services automation) ei ole selvää markkinajohtajaa.
”Kilpailun kenttä on vielä vapaa ja varsin levällään, eli asia on meidänkin kannaltamme mielenkiintoinen.” Teknisesti kansainvälistyminen olisi helppoa, koska ValueFramea käytetään selaimen avulla.

Pilveä koko ajan
”Olemme tavallaan tarjonneet pilvipalveluja koko ajan, vaikka nimi on vaihtunut ASPista (application service provider) SAASin  (software as a service) kautta nykyiseksi pilveksi.”
Tuote koodataan alihankkijalla, joka on jyväskyläläinen Protacon Solutions Oy. Näin ValueFramessa työskentelee vain 11 henkilöä. ”Tuotteen parissa toimii kokopäiväisesti ehkä noin 20 henkilöä”, Kanerva arvioi.

Tuote mukautuu voimakkaasti asiakkaan tarpeisiin ja sinne on otettu mukaan eri toimialojen parhaita käytäntöjä. ”Vaikka toiminnanohjauksen käyttöönotto edellyttää aina kompromisseja, lähtökohtaisesti ValueFrame mukautuu liiketoimintaan, eikä päinvastoin”, Harri Kanerva painottaa.

ValueFrame Oy on pienten ja keskisuurten asiantuntijayritysten toiminnanohjauksen asiantuntija. Asiakkaistamme 96,7% suosittelisi ValueFramea myös muille yrityksille. Autamme asiantuntijoita menestymään parantamalla toiminnan tehokkuutta ja kannattavuutta.

Sovellusvuokratut järjestelmämme saat käyttöön nopeasti ilman ohjelmistoasennuksia, laitteistoinvestointeja tai erillisiä ylläpitokustannuksia. Toimialaosaamisemme, prosessituntemuksemme ja helppokäyttöiset, selaimella käytettävät palvelumme muodostavat yhdessä markkinoiden parhaan kokonaisuuden asiantuntijayrityksen ohjaukseen.

Asiakkaitamme ovat mm. Alma Media Lehdentekijät, BOB Helsinki Oy, Flander Oy, Johtamistaidon Opisto JTO, KVA Arkkitehdit, Projectus Team Oy, Protacon Yhtiöt, Rantalainen Oy IA International, Sito Oy, Suomen Kansallisooppera, Vahanen Yhtiöt ja viestintätoimistot Pohjoisranta ja Harkonsalo&Vesa.