Orkla Suomi

Valuttamatta valmis tonnikala on täydellinen välipala

Lehdistötiedote   •   Loka 14, 2016 09:02 EEST

Mikä olisi terveellinen, helposti mukaan otettava ja missä tahansa syötävä, hyvän makuinen, huoneenlämmössäkin säilyvä välipala? Abban vastaus: Tonnikala sopivan kokoisessa purkissa, valmiiksi maustettuna, ilman sotkevia kastikkeita. Runsaasti makua, runsaasti proteiinia.

Abban uutuustuote on valuttamatta valmis tonnikala. Pakkauskoko (80 g) on sopiva kerralla suoraan purkista syötäväksi. Valuttamatta valmis tarkoittaa, että mausteet on imeytetty neitsytoliiviöljyn mukana tonnikalaan, eikä sotkevaa lientä tai öljyä tarvita makua tuomaan.

Tonnikalassa on myös omega-3-rasvahappoja. Proteiinia tuotteessa on variantista riippuen peräti 21 ja 23 g / 100 g. D-vitamiiniakin tonnikalasta löytyy; Abban soija-inkivääri -tonnikala on D-vitamiinin lähde.

Maustettu tonnikala sopii toki mainiosti myös salaatin sekaan, tacon sisään tai voileivän täytteeksi.

Tonnikalalaji on boniitti eli skipjack, ja se kalastetaan kurenuotalla ilman houkuttimia. Tämä nk. FAD-free kalastustapa ja lajike ovat WWF:n kalaoppaassa vihreä valinta.

Variantteja on kaksi: Chili-valkosipuli ja Soija-inkivääri. Uutuudet alkavat löytyä kaupoista 1.11.2016 alkaen.

Lisätietoja: Tuoteryhmäpäällikkö Lotten Lundén, lotten.lunden@orkla.fi, p. 020 485 4030.

Orkla Foods Finland myy ja markkinoi Suomessa useita vahvoja ja tunnettuja tuotemerkkejä: Abba, Ahti, Anamma, Boy, Ekströms, Felix, Frödinge, FunLight, Grandiosa, Jacky, Kallen, Naked, Pastella, Paulúns, Risifrutti, Tiira ja Vesta. Orkla Foods Finlandilla on vihannes- ja kalasäilyketehtaat Turussa, jossa valmistetaan Felix-vihannessäilykkeitä ja Ahti- ja Vesta-sillit sekä Tiira-maustekalat ja suolasilakat. Vuonna 2015 Orkla Foods Finlandin liikevaihto oli 99 miljoonaa euroa ja liiketoiminnan tulos 7 miljoonaa euroa. Yrityksen palveluksessa työskenteli vuoden 2015 aikana keskimäärin 191 henkilöä mukaan lukien määräaikaiset kausityöntekijät. Orkla Foods Finland kuuluu norjalaiseen Orkla-konserniin.