Editor Helsinki Oy

Varastointijärjestelmän päivityksen voi aloittaa vaikka standarditarkastuksella

Lehdistötiedote  •  2012-05-04 08:27 EEST

VW Auto Olari, Helsingin kaupungin Stara, DSV-logistiikka, Kimet Oy ja Tamro ovat esimerkkejä organisaatioista, jotka ovat viime vuoden aikana päivittäneet, laajentaneet tai automatisoineet varastointiratkaisujaan yhteistyössä Leppe Logisticsin kanssa.

- Erittäin innostava projekti on myös SRV:n Grand Cargo Center Ilvesvuori, johon tulee Kansallisoopperan 7300 m2:n lavastevarasto. Toimitamme sinne monitasoisen Permarin kalustejärjestelmän ja ulokehyllyt, kertoo Valericio Leppe ja naurahtaa samaan hengenvetoon, että ammattipiireissä häntä kutsutaan vaan Lepeksi.

Aktiivisesti mukana kehittämässä alaa

Leppe on ollut yli 20 vuotta teollisuuden parissa, joista 13 vuotta sisälogistiikan parissa. Hän on myös aktiivinen toimija Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry:ssä. Leppe vaikuttaa mm. varasto- ja materiaalinkäsittelyfoorumin johtoryhmässä ja on mukana laatimassa turvallisuusstandardeja.

- Juuri tämä on yksi syy yhteistyömme käynnistymiseen, kertoo Permarin ja Whittan-konsernin tekninen johtaja José Ramón Palacio, joka on pikavierailulla Suomessa Bilbaosta. Meillä on samanlainen kunnianhimo tehdä hyvää työtä ja olla aktiivisesti mukana kehittämässä alaa ja sen turvallisuutta.

Päämiehet Euroopan johtavia yrityksiä

- Vaikka tehtaamme on jo 100-vuotias ja Euroopan johtavia alallaan, osana Whittan-konsernia, emme ole aiemmin lähteneet Pohjois-Eurooppaan. Leppen kokemus, verkostot ja yhteistyötaidot ovat sitä luokkaa, että voimme puhua menestystarinasta. Runsaassa vuodessa olemme laajentaneet Suomen ja Ruotsin lisäksi myös Baltian maihin ja nyt olemme matkalla Pietariin, Palacio hymyilee.

Leppe Logisticsin suurin projekti tähän mennessä on ollut Swisslog-yhteistyön kautta Tamron logistiikkakeskukseen Tampereelle toimitetut Permar-järjestelmät. Täysin automatisoidusssa varastossa on yli 20 000 lavapaikkaa ja mm. 100 m pitkä ja 30 m korkea ”jääkaappi”.

Hinta-laatusuhde kohdallaan

- Pystymme erittäin hyvään hinta-laatusuhteeseen ja avaimet käteen -kokonaistoimituksiin. Suunnittelu, toimitukset, asennukset ja tarvittaessa myös rahoitus hoituu. Oma logistiikkakin pelaa hyvin. Finnlines liikennöi viikottain Bilbaon ja Helsingin välillä, saamme sieltä toimitukset 5 päivässä, nopeammin kuin maanteitä pitkin.

Lue lisää aiheesta Asiantuntijakanava Editorista, www.editori.fi.

Toimituspäällikkö Nora Helanto | p. 09 4241 2225 | nora.helanto(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom