Silmu Design Oy

Verkkokurssi tekoälyn perusteista yritysjohdolle

Lehdistötiedote   •   Elo 28, 2017 13:46 EEST

Ai Boot Camps tuottaa verkkokursseja tekoälystä yritysjohdolle. Suomalaiset yritykset eivät ole keskimäärin vielä ymmärtäneet tekoälyn merkitystä ja millaisia mahdollisuuksia ja uhkia se tuo hyvin nopeasti yritysten liiketoimintaympäristöön. "Kurssien päämääränä on jakaa tietoa ja nostaa tietämyksen tasoa nopeasti", sanoo kouluttaja, sähkötekniikan diplomi-insinööri Harri Puolitaival. Edellisen 24 kuukauden aikana on julkaistu useita ilmaisia avoimeen lähdekoodiin perustuvia kehitysalustoja, joilla on hyvin nopeaa ja helppoa lähteä rakentamaan tekoälysovelluksia.

Tekoäly avaa merkittäviä liiketoimintamahdollisuuksia, mutta perusteita on ymmärrettävä, jotta voidaan ymmärtää mikä on mahdollista toteuttaa ja mikä ei ole. Yritysten kannattaa nostaa valmiuksia tekoälyn suhteen. Ensimmäinen askel on kouluttaa yrityksen johtoa ja henkilöstöä ja tähän tarpeeseen Ai Boot Campsin kurssit vastaavat. "Perusteet ova hämmästyttävän yksinkertaisia ja kuka tahansa voi ymmärtää niitä, kun ne opetetaan askel kerrallaan", sanoo Puolitaival ja jatkaa: "Sen vuoksi suuri joukko ihmisiä pystyy omaksumaan perusteet nopeasti ja kehityksen vauhti on sen vuoksi erittäin nopeaa".

Alakohtaista ammattitaitoa tarvitaan tekoälyratkaisujen suunnittelussa ohjelmistoinsinöörin lisäksi, jotta tunnistetaan aito tarve ja saavutettava hyöty liiketoiminnan kannalta. Nimestään huolimatta tekoäly ei ole vielä itsessään kovin älykästä, vaan se pitää ensin kouluttaa hyvin tarkasti rajattuun tehtävään. Juuri tehtävänannon rajaamisessa tarvitaan alakohtaista näkemystä, sanoo Puolitaival.

Syksyn 2017 aikana julkaistaan kaksi verkkokurssia, joiden tavoitteena on nostaa suomalaisten yleistä tietämystä tekoälystä. Syksyn aikana on tulossa myös avoimia yleisötilaisuuksia ja webinaareja, kertoo Puolitaival.

Ai Boot Camps tuottaa verkkokursseja ja varsinainen yritys Ai Boot Campsin takana on Silmu Design Oy.

Lisätietoja: Harri Puolitaival

+358503620311