HSY

Viemäreitä saneerataan Helsingissä talvella useissa eri kohteissa

Lehdistötiedote   •   Marras 15, 2010 11:43 EET

HSY Vesi suorittaa syksyn ja talven aikana viemäreiden saneeraustöitä useissa eri yksittäiskohteissa Helsingissä. Viemäreitä kunnostetaan nyt alkavassa urakassa yhteensä noin 3 kilometriä.

Urakkaan liittyvät viemärit kunnostetaan, sillä ne on havaittu huonokuntoisiksi alueellisissa viemäreiden kuntotutkimuksissa tai toimintahäiriöiden tutkimisen yhteydessä.

Saneeraustyössä käytettävä menetelmä ei vaadi kaivutöitä. Vanhaan viemäriin asennetaan viemärikaivojen kautta sujutussukka, joka asennetaan paikan päällä vesihöyryn tai kuuman veden avulla tiiviisti kiinni vanhaan putkeen. Viemäreiden saneeraustyön aikana kiinteistöjen vedenjakelu ja viemäröinti toimivat normaalisti.

Urakoitsijana saneeraustyössä toimii Aarsleff Oy. Töitä tehdään marraskuun alusta tammikuun loppuun. Yhdessä kohteessa työt kestävät yleensä vain muutaman päivän. Saneeraustöiden kohdekohtaiset aikataulut päivitetään työn kuluessa tälle sivulle.

Urakkaan kuuluvat kohteet

Pikalähetintie – Mäkitorpankuja (Oulunkylä)
Kurkiaispolku (Kurkimäki)
Läkkisepäntie (Metsälä)