ELIITTIKUMPPANI

”Viisi asiaa, jotka sinun tulisi tietää ystävänpäivästä...”

Lehdistötiedote   •   Helmi 20, 2014 12:24 EET

Mitä ihmiset todella ajattelevat vuoden romanttisimmasta päivästä? Seuranhakupalvelu ELIITTIKUMPPANIn sisarsivustollaan suorittama kysely* paljasti 5 yllättävää käsitystä.

1. Miehet ovat naisia takertuvaisempia. Miehillä ja naisilla on lievästi eri näkemykset siitä, mistä onnistunut ystävänpäivä koostuu. 45% enemmän miehiä kuin naisia paljasti olevansa mieluummin huonossa parisuhteessa kuin viettävänsä koko päivän yksin.

2. On ihan ok lähettää kukkia itselleen. Jos kuitenkin joudut viettämään ystävänpäivän yksin, älä tuskaile – osta itsellesi kukkia! Jopa 10% vastanneista myönsi joskus lähettäneensä itselleen kukkakimpun ystävänpäivän kunniaksi.

3. Varo kosimasta ystävänpäivänä. Niiden, jotka kaavailevat ystävänpäivän kosintaa, kannattaa ehkä harkita suunnitelmiaan uudelleen. Kyselyn mukaan kaikki eivät nimittäin ole vakuuttuneita, sillä lähes 40% pitää ystävänpäivän kosintaa aivan liian kuluneena ollakseen romanttinen!

4. Miehet: ei takuuta petipuuhista. 62% miehistä myönsi odottavansa vipinää lakanoiden välissä ystävänpäivänä – eikä vain tavallista vipinää, vaan keskimääräistä parempaa. Silti jopa puolet naisista oli toista mieltä. Ystävänpäivä tänä vuonna ei siis välttämättä mene täysin suunnitelmien mukaan suurimmalle osalle miehistä! Mitkä kuitenkin ovat hyvät uutiset? Niistä naisista, jotka myös odottavat petipuuhia ystävänpäivältä, jopa 2/3 mielestä sen tulisi olla tavallista parempaa.

5. 25% pariskunnista saattaa päätyä eroon. Yksi neljästä sinkusta myönsi jättävänsä kumppaninsa vasta ystävänpäivän jälkeen, mikäli on eroa suunnitellut. Sinkut voivat siis lohduttautua tiedolla, etteivät he tänä vuonna ainakaan tule jätetyksi heti ystävänpäivän jälkeen!

ELIITTIKUMPPANIn psykologi Wiebke Neberichin sanoin ”sinkuilla on taipumus unohtaa, että yksinäisimmät hetkemme eivät ole välttämättä vain niitä kun olemme sinkkuja. Huonon parisuhteen vaikeudet saattavat tuoda yksinäisyyden ja avuttomuuden tunteita, jotka ovat paljon sinkkuelämää vaikeampia käsitellä. Ystävänpäivä onkin usein juuri tämänkaltaisen todellisuuden vastakkainasettelua. Sinkkujen kannattaisikin muistaa, että onnellisuutta on laadukkaat ihmissuhteet; olivat ne sitten läheisiä ystävyyssuhteita tai rakastavia parisuhteita.”

*Kyselyyn osallistui 706 ELIITTIKUMPPANIn UK:n, Irlannin, Australian ja Uuden-Seelannin jäsentä. 69% naisia.

Lehdistökontakti:

Maajohtaja Jussi Korhonen | +49 (0) 30 86 80 00 184 | jussi.korhonen@eliittikumppani.fi

Tietoa ELIITTIKUMPPANIsta

ELIITTIKUMPPANI on osa Affinitas GmbH:ta, yhtä Euroopan johtavista seuranhakupalveluista. ELIITTIKUMPPANI tarjoaa korkeatasoista kumppaninhakua tositarkoituksella parisuhdetta etsiville sinkuille. Rekisteröityneiden käyttäjien yhteensopivuus tunnistetaan tieteellisen Matching-menetelmän avulla. Menetelmä perustuu laajaan persoonallisuustestiin sekä käyttäjän antamiin hakukriteereihin. Yli 280 kysymyksen persoonallisuustesti on yksi markkinoiden kattavimmista. ELIITTIKUMPPANI toimii jo 24 maassa ja jäseniä sillä on maailmanlaajuisesti yli 13 miljoonaa. Se tekeekin palvelusta yhden Euroopan nopeimmin kasvavista deittisivustoista. Suomessa toiminta aloitettiin joulukuussa 2012.