Vistaprint

Vistaprint ostaa Albumprinterin, Euroopan johtavan valokuvakirjojen tuottajan

Lehdistötiedote  •  2011-10-27 19:13 EEST

– Yritys laajentaa valokuvatuotteiden Euroopan markkinoille –

Venlo, Alankomaat ­-  28. lokakuuta 2011 -  Vistaprint N.V. (Nasdaq: VPRT), maailmanlaajuisesti johtava pienyrityksille ja henkilöasiakkaille markkinointituotteita ja -palveluja tarjoava online-yritys julkisti tänään solmineensa sopimuksen Albumprinterin ostamiseksi. Albumprinter on hollantilainen valokuvakirjoja ja -tuotteita tarjoava, yksityisessä omistuksessa oleva yritys. Kauppahinta on 60 miljoonaa euroa ja summaan lisätään 5 miljoonaa euroa lisää tuloksesta riippuen. Yrityskauppa on linjassa Vistaprintin äskettäin julkistetun strategian kanssa, jonka mukaan yhtiö pyrkii entistä aktiivisemmin arvioimaan läheisten markkinoiden ostomahdollisuuksia.

Albumprinterin toimipiste sijaitsee Amsterdamissa ja yrityksellä on tuotantolaitos Haagissa. Yritys on yksi valokuvakirjojen johtavista valmistajista arviolta noin 400 miljoonan euron arvoisilla Euroopan valokuvakirjamarkkinoilla. Albumprinterin liiketulot olivat noin 37 miljoonaa euroa tämän vuoden syyskuun 30. päivään mennessä viimeisten 12 kuukauden ajalta. Yritys työllistää noin 150 täysipäiväistä työntekijää, ja sen pääasialliset markkina-alueet ovat Alankomaat, Belgia, Iso-Britannia, Saksa, Ranska, Ruotsi ja Norja.

Yrityskaupassa yhdistyvät Vistaprintin vahva eurooppalaisen asiakaskannan tuntemus sekä Albumprinterin erityis- ja teknologiaosaaminen valokuvakirjojen suunnittelun ja tuottamisen alalla. Vistaprintin tarkoituksena on tarjota Albumprinterin tuotteita koko Euroopan markkinoillaan. Albumprinterin asiakkaille muutos tarkoittaa sitä, että he pääsevät hyödyntämään entistä laajempaa, Vistaprintin tarjoamaa yksilöllisten tuotteiden valikoimaa.

"Olemme iloisia tulevasta yhteistyöstä Albumprinterin tiimin kanssa sekä mahdollisuudesta yhdistää taitomme ja vahvuutemme palvellaksemme paremmin asiakkaitamme ympäri Euroopan. Albumprinter tuo tullessaan yrityskulttuurin, jossa keskeistä on asiakastyytyväisyys, intuitiivinen käyttöliittymä, vahva kokemus valokuvakirjojen valmistamisesta, ainutlaatuinen brändi sekä vakavarainen taloudellinen profiili", sanoo Robert Keane, Vistaprintin omistaja ja pääjohtaja.

Albumprinterin toimitusjohtaja Kees Arends kommentoi: "Tarkoituksenamme on tarjota sellainen tuotevalikoima ja sellaista ammattitaitoa, jotka täydentävät Vistaprintin tämänhetkisiä tuotteita ja palveluita sekä maantieteellistä ulottuvuutta Euroopan markkinoilla. Olemme innoissamme tuotteidemme ja palveluidemme tulevasta kehityksestä, minkä uskomme johtavan entistä suurempiin kasvumahdollisuuksiin. Tällä tavoin voimme myös paremmin palvella kasvavaa tyytyväisten asiakkaiden määrää."

Kaupan ehtoihin kuuluu, että Vistaprint maksaa Albumprinterille 60 miljoona euroa käteisenä sekä 5 miljoonaa euroa lisää, mikäli Albumprinter täyttää tietyt taloudelliset tavoitteet kalenterivuoden 2012 aikana. Lisäksi Albumprinterin hallinto ja työntekijät liittyvät osaksi Vistaprintin tiimiä, mutta jatkavat edelleen Albumprinterin tuotemerkin alaisuudessa työskentelyä. Kaupan on määrä tulla voimaan tulevan kuukauden sisällä.

Lisätietoja kaupasta, mukaan lukien esittelyn ja huomautuksia, saatavilla Sijoittajasuhteet -sivulla osoitteessa ir.vistaprint.com.

Vistaprint

Sijoittajien yhteyshenkilö:

Angela White

ir@vistaprint.com

tai

Media ja PR -yhteyshenkilö:

Jason Keith

publicrelations@vistaprint.com

Vistaprint ja Vistaprintin logo ovat Vistaprint N.V:n tai sen tytäryhtiöiden tavaramerkkejä. Kaikki muut tässä julkaisussa mainitut tavaramerkit ja tuotenimet voivat olla niihin viittaavien haltijoiden tuotemerkkejä tai rekisteröityjä tuotemerkkejä.

Lisätietoja Vistaprintistä

Vistaprint N.V. (Nasdaq:VPRT) palvelee vuosittain yli 11 miljoonaa edullisia ja laadukkaita online- ja painopalveluja tarvitsevaa henkilöasiakasta ja pienyritystä. Vistaprintin ainutlaatuine kehittyneeseen teknologiaan, suurtuotantolaitoksiin ja suoramarkkinointiosaamiseen nojaava yritysmalli mahdollistaa laajan palvelu- ja tuotevalikoiman, jolla pienyritykset voivat laajentaa toimintaansa. Vistaprintin valikoimaan kuuluvia tuotteita ovat mm. Valokuvakirjat, joulukortit ja seinäkalenterit. Maailmanlaajuisesti toimiva yritys työllistää yli 2 800 ihmistä. Vistaprintin internetsivu on lokalisoitu 24 kielelle ja yritys toimittaa tuotteitaan yli 130 maahan ympäri maailmaa. Vistaprintin laaja tuote- ja palveluvalikoima on helposti saatavilla mihin vuorokaudenaikaan tahansa Internetissä osoitteessa www.vistaprint.fi

Lisätietoja Albumprinteristä

Albumprinter on yksi Euroopan johtavia valokuvakirjojen tuottajia, jolla on asiakkaita Alankomaissa, Belgiassa, Iso-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Ruotsissa ja Norjassa. Perustamisensa jälkeen vuonna 2003 Albumprinter on myynyt valokuvatuotteita yli 2 miljoonalle asiakkaalle Euroopassa. Yritys tarjoaa tuotteita kuluttajille suoraan Albellin, Bonusprintin ja Önskefoton kautta sekä epäsuorasti jälleenmyyjien avustuksella.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom