Voddler

Voddler päättää suunnatun osakeantinsa ja vahvistaa hallitustaan jatkaakseen laajentumistaan

Lehdistötiedote   •   Syys 07, 2010 08:00 EEST

Ruotsalaisen elokuvapalvelun Voddlerin tietylle sijoittajaryhmälle suunnattu osakeanti merkittiin kokonaisuudessaan ja se tuo yhtiöön noin 40 miljoonaa SEK uutta pääomaa. Yksityissijoittajien lisäksi myös Pohjoismaiden johtava viestintäpalvelujen tuottaja Elisa on sijoittanut Voddleriin. Samalla Elisan kuluttajapalveluyksikön varatoimitusjohtajasta Mikael Rönnbladista tulee uusi jäsen Voddlerin hallitukseen.

Voddler on myös solminut yhteistyösopimuksen Elisan kanssa Voddlerin lanseeraamiseksi yhteisvoimin Suomen markkinoille. Elisa saa muun muassa yksinoikeuden tarjota asiakkailleen ”kutsuja” Voddlerin käyttäjiksi.

– Video ja elokuva ovat strategisesti tärkeä osa tulevia suunnitelmiamme sekä nykyisillä että uusilla markkinoilla. Meille oli itsestään selvää sijoittaa Voddleriin ja aloittaa yhteistyö Voddlerin, markkinoiden johtavan video-on-demand -palvelun kanssa, sanoo Vesa-Pekka Nikula, Elisan liiketoiminnan kehitysyksikön varatoimitusjohtaja.

Voddler jatkaa teknistä kehitystyöstään ja kansainvälistä laajentumistaan. Samalla se pitää kiinni tavoitteestaan tehdä toiminnasta kannattavaa Pohjoismaissa vuoden 2011 ensimmäisellä puoliskolla.

– Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyösopimukseen ja siihen, että Elisa sijoittaa Voddleriin. Elisa on markkinajohtaja Suomessa ja Virossa ja vahva kumppani pyrkiessämme nyt tuomaan Voddlerin uusille asiakkaille ja uusille markkinoille. Odotamme yhteistyöltämme paljon, sanoo Marcus Bäcklund, Voddlerin toimitusjohtaja ja hallituksen jäsen.

Voddlerilla on runsaat 720 000 rekisteröityä käyttäjää. Voddlerin noin 2 500 nimikkeestä runsaat 80 % on ilmaiselokuvia, jotka rahoitetaan pääelokuvaa edeltävillä mainosfilmeillä. Tähän mennessä Voddler on tänä vuonna esittänyt lähes 4 miljoonaa elokuvaa. Voddler on vapaasti saatavana Ruotsissa ja Norjassa sekä kutsupalveluna Suomessa ja Tanskassa.

Voddler on yksityisomisteinen ja elokuva- ja mediatoimialasta riippumaton toimija. Yrityksen omistajina ja sijoittajina ovat perustajat, henkilöstö, johto, Eqvitec Partners sekä joukko yksityishenkilöitä.

Lisätiedot:

Anders Sjöman, VP Communications, +46-70-717 60 78, anders.sjoman@voddler.com

About Voddler
Founded in 2005, Voddler is located in Stockholm, Sweden. Voddler’s mission is to offer a premium video service for users, advertisers and content owners. Voddler brings together premium content from leading content companies including Walt Disney, Dreamworks, Paramount, Warner Bros., Touchstone Pictures, Metro Goldwyn Mayer, New Line Home Entertainment, Columbia Pictures, HBO Home Video, Miramax, Buena Vista, Sony Pictures, Castle Rock Entertainment, Turner Entertainment, Sandrew Metronome, Atlantic Pictures, Scanbox, Noble Entertainment, PAN Vision, Nonstop Media, TVF, FilmFactory and BBC Worldwide.