GeoDrill

Wedeco on ostanut vähemmistöosuuden Geo Drill Oy:stä

Lehdistötiedote   •   Kesä 14, 2013 12:08 EEST

Lehdistötiedote 14.6.2013

Wedeco on ostanut vähemmistöosuuden Geo Drill Oy:stä. Kaupan myötä GeoDrillin taloudellinen vakavaraisuus vahvistuu merkittävästi ja antaa yritykselle hyvän mahdollisuuden yrityksen kehittämiseen laaditun kasvustrategian mukaisesti.

• GeoDrillin osalta kauppa tuo yritykselle kolme asiaa,  nimittäin Wedecon vahvan kokemuksen ja taidon kehittää yrityksiä, laajan kontaktiverkoston ja taloudellisen vahvuuden. Wedecon mukaantulo GeoDrilliin antaa eväät yrityksen laaditun strategian toteuttamiseen ja tavoitteeseen saavuttaa Suomessa maalämmön johtavan toimijan aseman, toteaa GeoDrillin toimitusjohtaja Saul Mäenpää.
  • Yritykset, jotka toimivat uusiutuvan energian toimialalla ovat Wedecolle kiinnostavia sijoituskohteita. Sijoitamme mielellämme yrityksiin joilla on kasvupotentiaalia ja GeoDrill täyttää kriteerimme sekä toimialana että kasvumahdollisuuksina, sanoo Wedecon sijoitusjohtaja Sören Björkgård.

Lisätietoja:

Saul Mäenpää, Toimitusjohtaja, Geo Drill Oy, Puh: 044-340 3755, sähköposti: saul@geodrill.fi

Sören Björkgård, Sijoitusjohtaja, Oy Wedeco Management Ab, Puh: 050-512 1009, sähköposti: soren.bjorkgard@noweco.fi

GeoDrill on maalämpötoimialalla toimiva yritys joka perustettiin 2010. Yrityksellä on ollut voimakas kasvu ja nykyinen liikevaihto on noin 7 milj €. GeoDrillillä on toimipisteet Pietarsaaressa ja Nurmijärvellä. Nykyinen toiminta on maan kattavaa.

Oy Wedeco Management Ab (Vaasa) ja Teknoventure Management Oy (Oulu) ovat suomalaisia pääomasijoitusyhtiöitä, jotka kuuluvat Noweco Partners konserniin. Noweco Partners konserni keskittyy pk-yritysten yritysjärjestelyihin ja kasvun rahoittamiseen. Konserni hallinnoi yhteensä noin 90 milj €:n rahastoja ja nykyisin sillä on salkuissaan kaikkiaan 34 yritystä, joiden yhteenlaskettu liikevaihto on yhteensä noin 350 milj €. Ne työllistävät kaikkiaan noin 2800 ihmistä.