Modern Sky Festival Helsinki

Wild Beasts, Mono ja Aristophanes Modern Sky Festival Helsinkiin

Lehdistötiedote   •   Touko 25, 2016 10:35 EEST

Tänä vuonna Ääniwallissa järjestettävän Modern Sky Festival Helsingin muita kiinnityksiä ovat Zola Jesus, Mystery Lights, Bo Ningen, Mirel Wagner ja LCMDF.

Toista kertaa järjestettävä Modern Sky Festival Helsinki jatkaa yllätyksellistä linjaansa ja tuo vaihtoehtorockin, indiepopin ja electron tämän hetken kiinnostavimmat kansainväliset nimet 26.–27. elokuuta Ääniwalliin, Helsingin Vallilaan.

Modern Sky Festival Helsingin ensimmäisiä kiinnityksiä ovat dramaattiseen popiinsa 90-luvun käänteen vaikutteita imenyt Wild Beasts (UK), Japanin kansainvälisesti menestyneimpiin bändeihin lukeutuva, 10:ttä albumiaan valmisteleva instrumentaalirockbändi Mono (JP), hiphopia, jazzia, soulia ja electronicaa yhdistelevä, Grimesin SCREAM-raidalla featannut Aristophanes (TW), elektropoppari Zola Jesus (US) sekä kesäkuussa debyyttialbuminsa julkaiseva garage rock -jyrä Mystery Lights (US). Lisäksi line-upiin lukeutuvat muun muassa Bo Ningen (JP), Cuushe (JP), Jambinai (KR), Duck Fight Goose (CH), SHAO (CH), Great News (NO) sekä kotimaiset K-X-P, Kids Music, Black Metal Raccoons, Running, Mirel Wanger, LCMDF ja White Balance.

Festivaali esittelee artisteja, joista monet eivät ole koskaan keikkailleet Euroopassa. Pelkästään tämä erottaa meidät valtaosasta suomalaisia kesäfestareita. Lisäksi me tuomme kaupunkiin vahdilla kasvavan Aasian musaskenen ajankohtaisimmat nimet, sanoo festivaalijohtaja Jani Joenniemi.

Tänä vuonna kaksipäiväinen festivaali järjestetään Vallilan ytimessä, Ääniwallissa, joka laajenee festivaalien ajaksi sen viereiseen skeittihalliin. Näin tilaa on 2 000 festarivieraalle per päivä. Viime vuotiseen tapaan festareilla panostetaan myös poikkeukselliseen alueohjelmaan, ruokaan ja juomaan.

Liput Tiketistä, www.tiketti.fi:

1 päivä: 38 € + palvelumaksu
2 päivää: 55 € + palvelumaksu
Early bird -lippu 38 € / 2 päivää, myynnissä 23.6. asti.

Ikäraja K-18

Modern Sky Festival Helsinki rakentaa siltaa Aasian ja kansainvälisten musiikkimarkkinoiden välillä.

Tapahtuman taustalla on ainutlaatuinen kansainvälinen yhteistyö Kiinan suurimman festivaalijärjestäjän ja itsenäisen levy-yhtiön, Modern Sky Entertainmentin, ja newyorkilaisen festivaalijärjestäjän ja manageritoimiston, No Roads Entertainmentin kanssa. Modern Sky järjestää festivaaleja yli 20 kaupungissa Kiinassa sekä New Yorkissa ja Seattlessa, ja viime vuodesta lähtien myös Helsingissä. No Roads vuorostaan järjestää Yhdysvalloissa tänä vuonna viittä eri festivaalia. Modern Sky Festival Helsingin kotimaisen ohjelmaryhmään kuuluvat Helsingin musaskenen keskeiset vaikuttajat Erkko Lehtinen ja Ville Metsola.

Modern Sky Festival Helsinki esittelee uusia kiinnostavia artisteja ja rakentaa siltaa idän ja lännen välillä. Festivaalin järjestäjät ja kansainväliset partnerit uskovat, että Helsinki on paras paikka esitellä uusia artisteja kolmelta mantereelta. Festivaali herätti heti ensimmäisenä vuonnaan laajaa kansainvälistä mielenkiintoa, ja sillä oli tapahtumaviikonlopun aikana huikeat 1,2 miljoonaa striimattua katselukertaa.