Bluebaum Oy

Withings Aura; järjestelmä parempaan uneen

Lehdistötiedote   •   Syys 23, 2014 17:55 EEST

Withings Aura; järjestelmä parempaan uneen

Mobiililaitteisiin kytkettävien terveys- ja fitnesstuotteiden uranuurtaja Withings tuo markkinoille unen laatua tarkkailevan ja unikokemusta parantavan järjestelmän, Withings Aura:n. Järjestelmä tarkkailee nukkumisympäristöä unen aikana ja auttaa saadun tiedon avulla käyttäjää ymmärtämään ja parantamaan omaa unirytmiään ja unen laatua. Aura käyttää tieteellisesti validoituja valo- ja ääniärsykkeitä, jotka vaikuttavat positiivisesti nukahtamiseen ja heräämiseen.

Withings Aura palkittiin maailman suurimmilla CES 2014 kulutuselektroniikkamessuilla terveystuotteiden kategoriassa Innovation Award -palkinnolla.

Ääni- ja valo-ohjelmat parempaan uneen

Aura koostuu patjan alle sijoitettavasta anturista sekä vuoteen viereen sijoitettavasta monitorointiyksiköstä. Unianturi rekisteröi käyttäjänsä unenaikaisia kehonliikkeitä, hengitystä ja sykettä. Näiden lisäksi monitorointiyksikkö mittaa ympäristön äänitasoa, valon määrää ja lämpötilaa.

Näitä tietoja yhdistämällä Aura luo ääni- ja valoärsykkeistä koostuvista ohjelmista käyttäjälleen mahdollisimman miellyttävän uniympäristön. Valo- ja ääniohjelmat ovat tieteellisesti validoituja ja vaikuttavat todistetusti positiivisesti nukkumisympäristöön.

Auralla on mahdollisuus luoda myös henkilökohtaisia rentoutumisohjelmia, ja jopa ohjelmia aikaerosta palautumiseen.

Tieto langattomasti omaan kännykkään tai tablettiin

Aurasta saatava tieto kootaan ja visualisoidaan Withingsin omaan terveyssovellukseen Health Mate:een. Käyttäjä näkee yhdessä näkymässä kaikki keskeiset tiedot ja pystyy helposti tulkitsemaan mm. unen eri vaiheita, heräämisiä sekä vertaamaan eri öitä keskenään.

Health Mate -ohjelman avulla voi säätää henkilökohtaisia asetuksia esim. oman heräämisen aikataulun.

Upea design ja paljon muuta

Aura on muotoiltu hienosti ja sopii ulkonäkönsä puolesta kaikkiin makuuhuoneisiin. Järjestelmä ei pelkästään paranna käyttäjänsä nukkumisympäristöä, mutta korvaa toiminnallisuudellaan myös perinteisen herätyskellon ja yölampun.

Myyntiin syyskuussa

Withings Aura tulee myyntiin syyskuussa hyvin varustetuissa kulutuselektroniikka- ja Apple -myymälöissä, sekä tavarataloissa. Sen suositushinta on 299 euroa.

Lisätietoja

Withings on ranskalainen, älypuhelimiin ja muihin mobiililaitteisiin liitettävien, terveydentilaa mittaavien ja analysoivien terveystuotteiden valmistaja. Withings on alansa edelläkävijä ja tuonut markkinoille mm. maailman ensimmäisen langattoman Wi-fi älyvaa'an.

Withingsin oma Health Mate terveyssovellus tukee kaikkia Withingsin laitteita. Se kokoaa ja visualisoi eri Withingsin laitteista saatavat terveystiedot (esim. verenpaine, paino, unirytmi) yhteen. Käyttäjä näkee kaikki keskeiset tiedot yhdessä näkymässä ja pystyy helposti tulkitsemaan omaa terveydentilaansa. Tiedot kulkevat käyttäjän henkilökohtaisessa laitteessa mukana ja ovat seurattavissa koska vain.

Health Mate tukee lisäksi suosituimpia fitness/wellness -sovelluksia kuten esim. Up by Jawbone, Runkeep, Loselt!, MyFitnessPal. Health Mate on ilmainen ja ladattavissa Applen AppStoresta iOS laitteille (iPhone, iPad, iPod) ja Google Play kaupasta Android laitteille.

www.withings.com

Bluebaum Oy

Erik Motelay – 0400 42 27 55   Pekka Hämäläinen – 050 517 18 30

sähköposti: erik@bluebaum.com  sähköposti: pekka@bluebaum.com

Bluebaum on vuonna 2006 perustettu suomalainen yritys, joka on erikoistunut innovatiivisten kuluttajatuotteiden jakeluun ja markkinointiin.