Bluebaum Oy

TIEDOTE

11.7.2016

Withings mittasi: Jalkapallon EM-kisat nipistävät myös suomalaisten unia

Kisojen aikana Eurooppa liimautuu kuvaruutujen ääreen. Terveysteknologiayhtiö Withings keräsi aktiviteettirannekkeiden avulla tietoa käyttäjäyhteisönsä unen ja aktiivisuuden määristä kisojen alkuviikoilla maista, joissa jalkapallofanit ovat lajille omistautuneimpia. Mittaustulokset kertovat fanien käyttämästä ajasta jalkapallon pelaamiseen sekä unen ja aktiivisuuden määrästä EM-kisojen aikana.

Pohjoismaissa ruotsalaiset valvoivat kisojen alkuviikoilla muita enemmän, kun yöunen määrää verrattiin edellisvuoteen samana ajanjaksona. Suomalaisilla unimäärä väheni toiseksi eniten. Islantilaiset taas nukkuivat yllättäen tavallista enemmän.

Lisätietoa tuloksista Euroopassa, The Most Dedicated Euro 2016 Fans, http://blog.withings.com/2016/06/23/country-dedicated-euro-2016-fans/

Mittaustuloksia Pohjoismaissa:

Maa Nukutut tunnit (ka) / yö vk 24–26, 2015 Nukutut tunnit (ka) / yö vk 24–26, 2016 Ero minuuteissa
Suomi 7,05 6,78 – 16,40
Ruotsi 6,91 6,56 – 20,88
Norja 6,57 6,38 – 11,62
Tanska 6,64 6,55 – 5,13
Islanti 6,46 6,82 21,56

Lisätietoa: Bluebaum Oy, Erik Motelay, puh. 040 0422 755

Bluebaum Oy on trendikkäiden kuluttajatuotteiden maahantuoja ja jakelija. Valikoimaan kuuluvat mm. Withings, Skullcandy, Knomo, Zagg ja Netatmo.

Withings terveysteknologiatuotteet auttavat käyttäjiä seuraamaan ja analysoimaan omaa hyvinvointia ja aktiivisuuden määrää. Tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa älyrannekkeet aktiviteetin ja unen mittaamiseen, nopeat digitaliset kuumemittarit, helppokäyttöiset verenpainemittarit sekä jopa verenkiertonopeutta mittaavat vaa’at.

Liästietoa tuotteista: http://www.withings.com/eu/en/press#products-resources