YIT Oyj

YIT toteuttaa Icecapitalille kaksi asuntokohdetta

Lehdistötiedote   •   Elo 27, 2013 08:30 EEST

YIT ja ICECAPITAL Housing Fund III Ky ovat allekirjoittaneet sopimuksen kahden asunto-osakeyhtiön toteuttamisesta. Kirkkonummen Masalaan rakennettavaan Asunto Oy Kirkkonummen Kelloseppään valmistuu 40 asuntoa. Mäntsälän kylään toteutettava Asunto Oy Mäntsälän Peltolemmikki muodostuu kahdesta asuinkerrostalosta, joihin valmistuu yhteensä 50 asuntoa. Sopimuksen arvo on yhteensä noin 16 miljoonaa euroa. Rakennustyöt molemmissa kohteissa käynnistyvät syyskuussa 2013. Mäntsälän Peltolemmikki valmistuu lokakuussa 2014 ja Kirkkonummen Kelloseppä tammikuussa 2015.

”YIT:n kanssa solmitut kaupat jatkavat pitkäjänteistä yhteistyötä, jonka tavoitteena on sijoittaa rahaston varoja vapaarahoitteiseen asuntotuotantoon pääkaupunkiseudulle ja kasvukeskuksiin. Yritämme yhdessä löytää hankekokonaisuuksia, joissa pystymme tarjoamaan asuntoja vuokramarkkinoille kilpailukykyiseen hintatasoon”, toteaa ICECAPITAL REAMin toimitusjohtaja Wisa Majamaa.

Lisätietoja:

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT, puh. 040 553 3833,
harri.isoviita@yit.fi

Wisa Majamaa, toimitusjohtaja, ICECAPITAL REAM Oy, puh. 040 826 1001,
wisa.majamaa@icecapital.fi

YIT on edelläkävijä rakennusalalla. YIT luo houkuttelevampaa ja kestävämpää kaupunkiympäristöä rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. YIT:llä on yli 100 vuoden kokemus ja vahva markkina-asema: se on Suomen suurin asuntojen rakentaja ja Venäjällä suurin ulkomainen asuntorakentaja. Vuonna 2012 yhtiön liikevaihto oli noin 2,0 miljardia euroa. YIT toimii seitsemässä maassa työllistäen yli 6 000 henkilöä.Tavoitteena on olla johtava eurooppalainen hankekehittäjä, rakentaja ja palveluntarjoaja, joka luo arvoa vastuullisesti yhdessä sidosryhmiensä kanssa. Pyrimme entisestään parantamaan laatuamme ja asiakaspalvelua sekä tuomaan kuluttajille jatkuvasti uusia, innovatiivisia asumisen ratkaisuja. Menestyksemme perustuu ennen kaikkea ammattitaitoisen henkilöstöön ja osaamisen jatkuvaan kehittämiseen.YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.
www.yit.fi

ICECAPITAL Housing Fund III Ky on viides ICECAPITALin perustama ja hallinnoima kiinteistöpääomarahasto. Rahasto perustettiin kesäkuussa 2012 ja se sijoittaa rakennutettaviin, uusiin tai peruskorjattuihin vapaarahoitteisiin asuinkiinteistöihin pääkaupunkiseudulla sekä kasvukeskuksissa. Rahaston kokonaispääoma on 400 milj. euroa.