33 Company Oy

Yrittäjä, mietityttääkö markkinointi? Tutustu ilmaiseksi.

Lehdistötiedote   •   Syys 03, 2014 14:28 EEST

Suomessa on noin 261 000 yrittäjää. Käytännössä siis joka kymmenes työikäinen toimii joko itsenäisenä ammatinharjoittajana, yksinyrittäjänä tai työnantajana.‬* Pienyrittäjän ei ole hyvä olla puurtaa yksin. Onneksi uusille yrittäjille on monenlaisia verkostoitumismahdollisuuksia. Kuitenkin vanhojen kavereiden kanssa on helpointa leikkiä. Insinöörit tuntevat insinöörejä, luovan alan ammattilaiset pyörivät omissa ympyröissään. Mutta kuinka monella insinööriyrittäjällä on markkinoinnin ammattilaisia kontakteissaan tai päinvastoin?

Monet pienyrittäjät ja start up -yrittäjät tekevät töitä alkuun kotona. Monenlaisia vaihtoehtoja mobiiliin työntekoon on kuitenkin olemassa - yleisimmin uudet yrittäjät istuvatkin päiviä kahviloissa hyödyntäen avoimia nettiyhteyksiä. Omaa rauhaa ei ole, mutta näkeepähän ihmisiä. Printtaus ja tärkeämmät puhelut täytyy silti hoitaa kotona. Yrittäjille on kuitenkin olemassa pääkaupunkiseudulla paljon mahdollisuuksia toimistomaiseen työskentelyyn ilman pitkäaikaista sitoutumista. Esimerkiksi Kontoret on liikkuvaan työntekoon soveltuva tila, joka palvelee kustannustehokkaasti kaikenkokoisia yrityksiä. Tämän tyyppisissä tiloissa syntyy täysin uudenlainen työyhteisö.

”Täällä vaihtuvat ajatukset toisten käyttäjien kanssa, eilenkin kommentoin ohimennen erästä printtimainosta kahvikoneen ääressä”, mainitsee Hanna Virtanen 33 Companystä.

Kontoretin omistaja Ramona Lindberg kertoo, että monet asiakkaat kaipaavat sparrausta nimenomaan markkinoinnissa. Kun painii oman yrityksen arkisten asioiden kanssa, olisi joskus mukavaa saada toinen mielipide kollegalta. Kontoret haluaakin edistää juuri tällaista avointa ajatusten vaihtoa. Tästä syntyi ajatus asiakkaiden yhteiseen kahvihetkeen. Ensimmäinen kokeilu markkinoinnin sparrauksesta oli erityisen onnistunut. Silloin 33 Companyn Johanna Kontkanen ja Riina Tarpila hörppivät kupin kuumaa BeGood Wellness Barin Rudy Lindbergin ja Mirja Kosken kanssa.

”Session alusta alkaen mentiin asioiden ytimeen ja 33 Companyn mimmit kysyivät perustavaa laatua olevia kysymyksiä. He palauttivat mieleen ne syyt miksi alunperin ollaan lähdetty rakentamaan konseptia ja mitkä ovat yrityksen syvimmät arvot.” kehuu Mirja Koski.

Kontoret ja 33 Company halusivatkin konseptoida ajatuksen markkinoinnillisesta kahvihetkestä. Torstaina 4.9. järjestetään Kampin Kontoretissa ensimmäinen 33 Fika 15. Kontoretin toiminnasta kiinnostuneilla on mahdollisuus tulla sparrailemaan markkinoinnissa askarruttavia kysymyksiä 33 Companyn asiantuntijoiden kanssa joka kuun ensimmäinen torstai-iltapävänä. Tapaamiset ovat nopeita noin viidentoista minuutin sparraussessioita, joihin voi saapua aikaa varaamatta saadakseen apua vaikka tuotehyödyn auki kirjoittamiseen tai vinkkejä Twitterin käytöstä viestinnässä.

33 Company on strategisen markkinoinnin toimisto, joka keskittyy ratkaisemaan liiketoiminnan haasteita osana asiakkaan tiimiä.