Editor Helsinki Oy

Yritysten menestyminen on Lohjan kaupungille kärkiasia

Lehdistötiedote  •  2012-04-05 09:29 EEST

Lohjalla uskotaan vahvasti tulevaisuuteen ja kaupungin päättäjillä on positiivinen ongelma.

- Kuntia neuvotaan profiloitumaan ja terävöittämään kuvaansa, kaivamaan esiin vahvuudet. Lohjan kaupungin johdolla on käsissään niin paljon vahvuuksia, että niistä pitäisi järjestää karsintakilpailu, elinkeinojohtaja Jorma Korhonen kertoo.

Lohja on Länsi-Uudenmaan seutukeskus. Se on kasvukaupunki, koulutuskaupunki, kulttuurikaupunki, luontokaupunki ja yrityskaupunki, jonka elinkeinorakenne on monipuolinen. Kaupungissa uuden yrityksen on helppo verkostoitua toisten yritysten kanssa.

Tässä kaupungissa toimivilla yrityksillä markkinat ovat todella lähellä. Ajomatka kehä ykköseltä Lohjalle kestää puolisen tuntia. Kuljetukset toimivat nopeasti Helsinki-Turku -moottoritietä ja kehä vitosta, eli Hanko Hyvinkää -valtatietä. Helsinki-Vantaan lentokenttä, sekä Vuosaaren, Hangon ja Turun satamat ovat logistisesti hyvän yhteyden päässä.

Lohjan asukasluku on nyt 40.000 ja strateginen väestönkasvu on prosentti vuodessa. Mutta nyt on kasvuhyppy edessä.

Uusi Lohja toteuttaa modernin Suomen kuntauudistusta. Kaksi naapurikuntaa on jo päättänyt liitoksesta Lohjaan ja kahden kanssa on liitosneuvottelut menossa. Tavoitteena on yli 50 000 asukkaan seudullinen suurkunta, joka tarjoaa yrityksille entistä vahvemmat ja monipuolisemmat kehitysmahdollisuuden.

Kaupungin johto ja päättäjät ovat sitoutuneet hyvään elinkeinopolitiikkaan ja yritysmyönteisyyteen. Sujuvan arjen kokonaisuus koostuu liikenneratkaisuista, aktiivisesta tontti- ja maapolitiikasta, turvallisesta asumisesta ja yritystoiminnan hyvistä edellytyksistä.

Uusi yrittäjätalo keskustaan

Yksi vahva signaali lohjalaisesta tulevaisuususkosta on kaupungin keskustaan parhaillaan rakennettava uusi yrittäjätalo.

Talon ensimmäinen noin 3000 neliön vaihe valmistuu vuoden vaihteessa. Se kokoaa yhteen yrittämiseen liittyvät voimavarat ja toimii koulutusorganisaatioiden, alkavien yritysten ja liike-elämän kohtauspaikkana.

Lue lisää aiheesta Asiantuntijakanava Editorista, www.editori.fi.

Toimituspäällikkö Nora Helanto | p. 09 4241 2225 | nora.helanto(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom