RUAG Space Finlandin toimitusjohtaja vaihtunut

Uutinen   •   Tammi 19, 2017 12:39 EET

Tomi Suoniemi

Tomi Suoniemi on ottanut RUAG Space Finlandin toimitusjohtajan tehtävät vastaan 1. tammikuuta 2017 alkaen Tomin edeltäjän Harri Lähtin päätettyä jättää yhtiön kuun lopussa. Tomi Suoniemellä on vahva tausta tietoliikenne- ja elektroniikkatuotteiden toimialueilta toimittuaan viimeiset 20 vuotta haastavissa tuotehallinnan ja -suunnittelun tehtävissä Nokialla ja Microsoftilla. RUAG Space Finland kiittää Harri Lähtiä uuden yrityksen onnistuneesta käynnistämistyöstä ja integroinnista RUAG Space -divisioonaan sekä toivottaa Harrille menestystä uusiin haasteisiinsa.

RUAG Space on Euroopan suurin itsenäinen avaruuslaitetuotteiden toimittaja teollisuudelle. RUAG Space työllistää 1204 henkilöä kymmenessä eri toimipisteessä Sveitsissä, Ruotsissa, Suomessa, Itävallassa ja USA:ssa. RUAG Spacen liikevaihto vuonna 2015 oli 281 miljoonaa euroa.

RUAG Space Finland on Suomen johtava avaruusalan yritys, jonka toiminnat sijaitsevat Tampereella. Yrityksen avaruusliiketoiminta aloitettiin vuonna 1985 ja yhtiö on vuosien varrella toimittanut laitteita yli 20 Euroopan avaruusjärjestön satelliittiin. Yrityksen päätuotealueet ovat satelliittien ohjaus- ja signaalinkäsittelylaitteet sekä tehoelektroniikkalaitteet.

Kommentit (0)