RUAG Space Finland jatkaa kasvuaan toimittamalla tuotteitaan Eumetsatin seuraavan sukupolven sääsatelliitteihin

Lehdistötiedote   •   Loka 27, 2016 08:00 EEST

© ESA–Pierre Carril. Used with permission from ESA.

RUAG Space Finland on allekirjoittanut sopimuksen tehoelektroniikkatuotteidensa toimittamisesta kolmeen MetOp-SG-satelliittiin. Toimitukset ovat osa Ice Cloud Imager -instrumentin Command and Data Processing Unit -yksikköä (ICI CDPU). Projekti on jo käynnissä ja sen työllistävä vaikutus on lähes kymmenen henkilötyövuotta.

Toimitusjohtaja Harri Lähti kuvailee kaupan merkitystä: "RUAG Space Finland on kasvanut nopeaa tahtia ja melkein kaksinkertaistannut henkilömääräänsä viimeisen vuoden aikana. Saatu tilaus tukee kasvun jatkumista ja vahvistaa myös yrityksen tulevaisuuden tuotetarjontaa tehoelektroniikkatuotteissa. Luotamme kasvun jatkuvan myös lähitulevaisuudessa."

Vahvan kasvun taustalla on myös aiemmin tänä vuonna varmistunut tilaus Jupiter Icy Moon Explorer Remote Interface Unit (JUICE RIU) -liityntälaitteesta sekä vuonna 2015 saadut sopimukset Sentinel-2 RIU- ja Jason-CS/Sentinel-6 RIU- liityntälaitteista ja elektroniikkatoimituksista MetOp-SG RIU-liityntälaitteeseen.

MetOp Second Generation (MetOp-SG) -satelliittijärjestelmä varmistaa globaalin sääennustamisen ja ilmaston tarkkailun tarvitsemat elintärkeät tiedot vuosikymmeiniksi eteenpäin. MetOp-SG on Euroopan avaruusjärjestön ESA:n ja Euroopan sääsatelliittijärjestö Eumetsatin yhteishanke.

RUAG Space on Euroopan suurin itsenäinen avaruuslaitetuotteiden toimittaja teollisuudelle. RUAG Space työllistää 1204 henkilöä kymmenessä eri toimipisteessä Sveitsissä, Ruotsissa, Suomessa, Itävallassa ja USA:ssa. RUAG Spacen liikevaihto vuonna 2015 oli 281 miljoonaa euroa.

RUAG Space Finland on Suomen johtava avaruusalan yritys, jonka toiminnat sijaitsevat Tampereella. Yrityksen avaruusliiketoiminta aloitettiin vuonna 1985 ja yhtiö on vuosien varrella toimittanut laitteita yli 20 Euroopan avaruusjärjestön satelliittiin. Yrityksen päätuotealueet ovat satelliittien ohjaus- ja signaalinkäsittelylaitteet sekä tehoelektroniikkalaitteet.

Kommentit (0)