​RUAG Space Finland on allekirjoittanut sopimuksen tuotetoimituksesta Euroopan seuraaviin ympäristösatelliitteihin

Lehdistötiedote   •   Tammi 29, 2016 08:00 EET

Euroopan Copernicus –ohjelma, Sentinel-2C ja -D satelliitit, tarjoavat satelliittidataa ja palveluja ympäristö-, ilmasto- ja turvallisuustarpeisiin. Copernicus sisältää RUAG Spacen tuotteita.

Copernicus kerää, käsittelee ja välittää luotettavaa informaatiota ympäristöön ja turvallisuuteen liittyviä palveluja varten. Ohjelma on kunnianhimoinen ja pitkäaikainen yhteishanke EU:n, Euroopan Avaruusjärjestön (ESA) ja sen jäsenmaiden välillä.

RUAG Space Finland toimittaa elektronisen ohjaus- ja signaalinkäsittelytuotteen (Remote Interface Unit) Sentinel-2C ja -D satelliitteihin. Toimitettava tuote mittaa satelliitin tilaan liittyviä olennaisia parametreja ja välittää ohjauskäskyjä satelliitin muille laitteille.

”Allekirjoitettu sopimus on hyvä osoitus yrityksen pitkäaikaisesta panostuksesta ja menestyksestä satelliittien ohjaus- ja signaalinkäsittelytuotealueella. Tämä antaa hyvän mahdollisuuden kehittää edelleen yrityksen ohjaus- ja signaalinkäsittelytuotetta yhdessä jo syksyllä käynnistyneen Sentinel-6 tuotetoimitusprojektin kanssa”, kommentoi RUAG Space Finlandin toimitusjohtaja Harri Lähti. Tuotealueen viimeaikaiset uudet tilaukset nousevat tämän sopimuksen myötä jo yli 10 miljoonaan euroon. Yrityksen tulevaisuuden näkymät ovat erittäin positiiviset. Odotamme hyvää jatkomenestystä jo käynnistyneissä satelliittiohjelmissa, kuten EUMETSAT:n toisen sukupolven sääsatelliittiohjelmassa (MetOp) ja ESA:n Juice tiedemissiossa, joka suuntautuu Jupiterin kuiden tutkintaan.

Lisätietoja: RUAG Space Finland Oy Ab, Harri Lähti toimitusjohtaja, Puh. 040 184 4354

harri.lahti@ruag.com

RUAG Space on Euroopan suurin itsenäinen avaruuslaitetuotteiden toimittaja teollisuudelle. RUAG Space työllistää 1180 henkilöä kahdeksassa eri toimipisteessä Sveitsissä, Ruotsissa, Suomessa ja Itävallassa. RUAG Spacen liikevaihto vuonna 2014 oli 265 miljoonaa euroa.

RUAG Space Finland on Suomen johtava avaruusalan yritys, jonka toiminnat sijaitsevat Tampereella. Yrityksen avaruusliiketoiminta aloitettiin vuonna 1985 ja yhtiö on vuosien varrella toimittanut laitteita yli 20 Euroopan avaruusjärjestön satelliittiin. Yrityksen päätuotealueet ovat satelliittien ohjaus- ja signaalinkäsittelylaitteet sekä tehoelektroniikkalaitteet.

Kommentit (0)