Osallistu Parempi Suomi 2016 -kyselyymme

Millainen on Suomi vuonna 2016? Entä sinun kotipaikkakuntasi?

Säästöpankit perustettiin 1800-luvun alkupuoliskolla rakentamaan parempaa Suomea. Suomi oli tällöin köyhä ja alkeellinen maa, jossa kaupungistuminen ja teollistuminen oli vasta alkumetreillä. Ihmisten vähät ropot hupenivat helposti turhuuksiin tai varastettiin. Säästöpankeille kirjattiin tällöin lakiin yhteiskunnallinen missio: Säästöpankkien tehtävänä on auttaa suomalaisia hoitamaan talouttaan ja vaurastumaan. Samalla asialla olemme edelleenkin, maailma ympärillämme kyllä on muuttunut.

Alusta alkaen Säästöpankit ovat auttaneet suomalaisia myös jakamalla osan voitostaan paikallisille yhdistyksille, järjestöille ja toimijoille, jotka tekevät konkreettista työtä alueen hyvinvoinnin eteen. Säästöpankkien voittovaroilla on vuosikymmenten varrella tuettu lähikulmiesi lapsiperheitä, helpotettu vanhusten arkea, edistetty lasten ja nuorten harrastustoimintaa ja autettu syrjäytyneitä tai hätää kärsiviä. Pienistä hyväntahdon teoista on kasvanut iso ja vahva virta.

Säästöpankit tukivat vuonna 2015 muun muassa lapsi- ja nuorisotyötä, sotainvalideja, vanhustyötä, junioriurheilua ja harrastusyhdistyksiä yhteensä lähes 400 000 eurolla. Avustuskohteita oli reilusti toistasataa kappaletta.

Haastamme sinut mukaan auttamaan meitä paremman Suomen rakentamisessa. Yksi helpoimmista keinoista on vastaaminen tähän kyselyyn. Kerro meille, miten sinun kotipaikkakunnallasi tai lähialueellasi menee vuonna 2016. Ketkä siellä kaipaavat eniten tukea ja mikä paikallinen järjestö tai yhteisö voisi rakentaa avullamme siellä parhaiten hyvinvointia? Arvomme kaikkien vastaajien kesken 1000 euron lahjoitussumman, jonka voittaja saa antaa valitsemalleen rekisteröityneelle yleishyödylliselle yhteisölle, yhdistykselle tai järjestölle.

• vastuullisuus