Antti Toivanen aloittaa Sp-Kodin toimitusjohtajana

Tradenomi Antti Toivanen (36) on nimitetty Sp-Kodin toimitusjohtajaksi 25.2.2013 alkaen. Sp-Koti on Säästöpankkiryhmään kuuluva kiinteistönvälitysketju, joka on perustettu vuonna 2010.

Antti Toivasella on pitkä kokemus kiinteistönvälityksestä. Hän on työskennellyt yhdeksän vuotta Huoneistokeskuksen palveluksessa. Toivanen aloitti uransa Huoneistokeskuksessa 2001–2003 myyntineuvottelijana ja kiinteistönvälittäjänä. Vuosina 2003–2006 hän työskenteli Hämeenlinnan Seudun Osuuspankissa yritysrahoituspäällikkönä. Vuonna 2006 hän palasi Huoneistokeskukseen ja toimi sen jälkeen useissa vaativissa tehtävissä, mm. myynti-, paikallis- ja kenttäjohtajana. Sp-Kotiin hän tulee Huoneistokeskuksen liiketoimintajohtajan paikalta, jossa hän vastasi yrityksen koko liiketoiminnasta Suomessa.

”Sp-Koti on vahvassa kasvuvaiheessa oleva moderni kiinteistönvälitysyritys, jolla on potentiaalia nousta Suomen merkittävimpien kiinteistönvälitysyritysten joukkoon. Säästöpankkiryhmällä on aito tahtotila panostaa yrityksen laadukkuuteen pitkäjänteisellä strategialla, ja siten parantaa palvelutarjontaa omille asiakkailleen. Lisäksi Sp-Kodin nykyaikainen yrittäjyyteen panostava liiketoimintamalli on tulevaisuuden sana myös menestyksekkäässä kiinteistönvälitystoiminnassa”, Antti Toivanen perustelee.

Sp-Koti on kahden ensimmäisen toimintavuotensa aikana laajentunut voimakkaasti. Franchising-pohjalta toimiva yhtiö avasi ensimmäiset toimipisteensä alkuvuodesta 2011, ja tällä hetkellä se palvelee asiakkaita jo 53 paikkakunnalla pääosin Kaakkois-, Lounais- ja Etelä-Suomessa. Ketjun palveluksessa on noin 150 henkilöä, keskusyhtiössä neljä. Yhtiön tavoitteena on laajentua edelleen ja olla Suomen neljän suurimman kiinteistönvälitysketjun joukossa lähivuosina.

Sp-Kodin toiminta perustuu malliin, jossa se valitsee kumppaneikseen itsenäisiä paikallisia yrittäjiä. He puolestaan saavat toiminnalleen paikallisen Säästöpankin vahvan tuen ja käyttöönsä Säästöpankkien liikemerkin. Voimakkaan kasvun mahdollistaa Säästöpankkien maantieteellinen verkosto. Säästöpankeilla on 206 toimipaikkaa ympäri Suomen.

”Franchising-yrittäjyyteen perustuva liiketoimintamallimme toimii erinomaisesti. Liittyessään Sp-Kotiin monet vakiintuneet välittäjät ovat pystyneet samalla laajentamaan toimintaansa”, kertoo Sp-Kodin hallituksen puheenjohtaja, Etelä-Karjalan Säästöpankin toimitusjohtaja Jarmo Partanen.

”Antti Toivanen on oikea valinta Sp-Koti Oy:n toimitusjohtajaksi. Hänellä on laaja valtakunnallinen kokemus kiinteistönvälitystoiminnan näköalapaikoilta. Lisäksi hän on työskennellyt myös rahoitussektorilla ”, Partanen toteaa.

Lisätietoja:

Jarmo Partanen, Sp-Kodin hallituksen puheenjohtaja, p. 040 834 5931 ja sähköposti jarmo.partanen@saastopankki.fi.

Antti Toivanen, Sp-Kodin toimitusjohtaja, p. 050 3175 777, antti.toivanen@spkoti.fi.

• säästöpankkiryhmä
  • sp-koti
  • nimitykset

Säästöpankkiryhmään kuuluu 33 Säästöpankkia ja keskusjärjestö Säästöpankkiliitto. Omia konttoreita on 206, ja yhteistyön kautta asiakkailla on käytettävissään yhteensä lähes 400 konttoria, 200 palvelu- ja maksuautomaattia ja kaikki Suomen käteisautomaatit. Säästöpankkien päämääränä on edistää säästämistä ja asiakkaiden taloudellista hyvinvointia. Palvelun perusperiaatteita ovat asiakasläheisyys ja paikallisuus. Tavoitteena on jatkuva, kannattava kasvu ja vakavaraisuuden pitäminen turvatulla tasolla. Vuonna 2012 liikevoittoa kertyi 67,1 miljoonaa euroa, vakavaraisuus oli 22,1 % ja asiakasmäärä 588 500. www.saastopankki.fi