Tiedote -

Säästöpankkiliitolle uusi hallitus: puheenjohtajaksi miljardipankiksi nousevan Aito Säästöpankin toimitusjohtaja Pirkko Ahonen

Säästöpankkiliiton hallitus uudistuu. Suomen vanhimman pankkiryhmän liiton puheenjohtajana aloittaa Pirkko Ahonen. Hän on Pirkanmaalla toimivan Aito Säästöpankki Oy:n toimitusjohtaja. Hallituksen uusina jäseninä aloittavat kaksi säästöpankkilaista sekä kolme jäsentä ryhmän ulkopuolelta.

Säästöpankkiryhmän hallituksen uusi kokoonpano on jo toinen iso Säästöpankkia koskeva lähiajan uutinen. Viikko sitten tiedotettiin, että puheenjohtaja Pirkko Ahosen johtama Aito Säästöpankki yhdistyy Huittisten Säästöpankin kanssa, minkä myötä Suomeen syntyy miljardiluokan pankkitoimija.

Säästöpankkiryhmän osuuskunnan kokous on valinnut Säästöpankkiliitolle uuden hallituksen. Sen puheenjohtajaksi nousee Aito Säästöpankin toimitusjohtaja Pirkko Ahonen. Säästöpankki on Suomen vanhin pankkiryhmä.

”Teemme töitä suomalaisten taloudellisen hyvinvoinnin puolesta. Tällä hallituksella on vahva tahto viedä pankkia ja koko toimialaa eteenpäin. Haasteet ovat toki aivan toiset kuin 200 vuotta sitten, mutta asiakas on meille edelleen ykkönen. Haluamme olla tiennäyttäjä digitaalisten ja henkilökohtaisen palvelujen yhdistämisessä.”, hallituksen tuore puheenjohtaja Ahonen sanoo.

Uusi hallitus yhdistelmä pitkän linjan kokemusta ja uutta näkemystä

Hallituksen vanhoina jäseninä jatkavat Ahosen lisäksi Myrskylän Säästöpankin toimitusjohtaja Jari Oivo, Tammisaaren Säästöpankin hallituksen jäsen Ulf Sjöblom sekä Liedon Säästöpankin hallituksen puheenjohtaja Jaakko Ossa. Uusina jäseninä aloittavat Mietoisten Säästöpankin toimitusjohtaja Ari Jutila sekä 1.4.2020 Säästöpankki Optian toimitusjohtajana aloittava Heikki Paasonen. Pankkialan ulkopuolelta jäseninä aloittavat Telian asiakaskanavista vastaava johtaja Tuula Heikkinen, Lääkärikeskus Aavan strategiajohtaja Katarina Segerståhl sekä hallintotieteiden tohtori Eero Laesterä.

”Uudet riippumattomat jäsenet täydentävät toisiaan ja tuovat vahvaa substanssiosaamista asiakaskokemuksen, tiedolla johtamisen sekä asiakkaiden kanavakäyttäytymisen kehittämiseen. Koossa on tiimi ammattilaisia, joilla on näkemystä, kokemusta ja valtavaa kehittämisen halua”, toteaa monipuolisen uran pankkisektorilla ympäri Suomea tehnyt Ahonen.

Miljardipankki Pirkanmaalle

Puheenjohtajuus on Ahoselle toinen iso muutos viikon sisällä. Hänen johtama Aito Säästöpankki ilmoitti viikko sitten yhdistyvänsä Huittisten Säästöpankin kanssa tämän kevään aikana. Yhdistymisen myötä Suomeen syntyy yli miljardiluokan pankkitoimija, jolla on 72 000 asiakasta ja yli 100 asiantuntijaa Satakunnassa ja Pirkanmaalla.

”Tiedämme, miten Suomen paras asiakaskokemus syntyy. Pankkisektori on voimakkaassa muutoksessa ja jo yksinomaan digitalisaatio velvoittaa, että meidän on tunnettava asiakkaamme jatkossa vieläkin paremmin. Asiakkaillemme tämä kehitystyö näkyy parhaiten siinä, että pankkitoimihenkilömme johtajineen ovat koko ajan asiakkaiden arjen sykkeessä mukana. Meille on tärkeää, että asiakkaalle löytyy heidän omasta pankista aina ihminen, jonka puoleen voi tarvittaessa kääntyä”, Pirkko Ahonen kertoo.

Lisätiedot:

Pirkko Ahonen
Säästöpankkiliiton hallituksen puheenjohtaja
050 407 0334 | pirkko.ahonen@saastopankki.fi, Twitter: @PankkiPirkko

• nimitykset
  • säästöpankki
  • säästöpankkiryhmä

Säästöpankkiryhmä edistää yksilön ja yhteisön taloudellista hyvinvointia. Tahdomme, että meidät tunnetaan rohkeudesta, asiantuntijuudesta ja intohimosta tehdä erinomaista asiakastyötä. Säästöpankkiryhmän muodostavat paikalliset Säästöpankit ympäri Suomen sekä Säästöpankkikeskus. Tarjoamme asiakkaillemme kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palveluja.

Säästöpankkiryhmä työllistää noin 1400 ihmistä eri puolilla Suomea. www.saastopankki.fi

Pirkko Ahonen

Säästöpankkiliiton hallituksen puheenjohtaja, Aito Säästöpankin toimitusjohtaja Koko Säästöpankkiryhmää koskevat asiat 050 407 0334