Tiedote -

Säästöpankkiryhmä syventää Fundu Platform Oy:n kanssa yhteistyötään lainamuotoisessa joukkorahoituksessa

Säästöpankkiryhmä ja lainamuotoisen joukkorahoituksen välittäjä Fundu tiivistävät yhteistyötään valtakunnallisella yhteistyösopimuksella. Laajemman yhteistyön tavoitteena on tarjota kaikkien Säästöpankkien yritysasiakkaille kanava lainamuotoiseen joukkorahoitukseen, ja siten kasvattaa yritysten rahoitusvaihtoehtoja.

”Yhteistyön avulla voimme vastata entistä paremmin yritysten erilaisiin rahoitustarpeisiin kattavasti kaikkialla Suomessa. Näin voimme palvella asiakkaitamme monipuolisemmin”, sanoo Säästöpankkiryhmän yritysasiakkaista vastaava johtaja Kari Suutari.

”Tahdomme omalta osaltamme auttaa suomalaisia yrityksiä menestymään”, Suutari jatkaa painottaen, että joukkorahoitus yhdistettynä perinteiseen pankkirahoitukseen on erityisen tärkeää yrityksen kasvuvaiheessa.

”Meille Säästöpankkiryhmä tarjoaa keskeisen mahdollisuuden tehdä yhteistyötä sellaisen valtakunnallisesti toimivan paikallispankkiryhmän kanssa, joka tuntee erityisen hyvin yritysasiakkaiden tarpeet”, Fundun toimitusjohtaja Lasse Vuola toteaa.

Fundu ennustaa välittävänsä rahoitusta ensi vuoden aikana yrityksille noin 150 miljoonalla eurolla.

Fundu tarjoaa digitaalisen sijoitusalustan, jolla sijoittajat voivat merkitä yksittäisten yritysten lainoja. Fundun suurin yksittäinen omistaja on LähiTapiola.

Tietoa Fundusta:

Fundu on voimakkaassa kasvussa oleva rahoitusalan teknologiayhtiö. Fundu välittää lainamuotoista rahoitusta ylläpitämänsä sijoitusalustan kautta. Fundun tavoite on olla Suomen Suomen suurin PK-yritysten rahoituksen välittäjä alle 500.000 euron yrityslainoissa vuoteen 2023 mennessä. LähiTapiola Keskinäinen Vakuutusyhtiö omistaa Fundusta 21 %.

Lisätietoja:

Kari Suutari

Yritysliiketoiminnan johtaja

Säästöpankkiryhmä

kari.suutari@saastopankki.fi

puhelin 044 207 1905

Lasse Vuola

Fundu Platform Oy

lasse.vuola@fundu.fi

• uudet tuotteet ja palvelut
  • säästöpankki
  • säästöpankkiryhmä

Säästöpankkiryhmä edistää yksilön ja yhteisön taloudellista hyvinvointia. Tahdomme, että meidät tunnetaan rohkeudesta, asiantuntijuudesta ja intohimosta tehdä erinomaista asiakastyötä. Säästöpankkiryhmän muodostavat 23 paikallista Säästöpankkia sekä Helsingin Vallilassa toimiva Säästöpankkikeskus. Tarjoamme asiakkaillemme kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palveluja.

Säästöpankkiryhmä työllistää noin 1400 ihmistä eri puolilla Suomea. www.saastopankki.fi