Vinkkejä ja ohjeita: Säilytä joustavat hiomatuotteesi oikein

Vinkkejä ja ohjeita: Säilytä joustavat hiomatuotteesi oikein

Kaikkia joustavia hiomatuotteita on käsiteltävä huolellisesti. Varomaton käsittely voi johtaa vahinkoihin. Joustavat tuotteet on säilytettävä kuivassa tilassa, jossa lämpötila ei pääse laskemaan pakkasen puolelle. Tuotteita ei saa myöskään säilyttää kuumissa tiloissa, eikä kylmien tai kosteiden seinien, ovien tai ikkunoiden lähellä tai suorassa kosketuksessa lattiaan.

Säilytyspaikan lämpötilan tulee olla 18–22° ja suhteellisen ilmankosteuden 45–65 %. Joustavia hiomatuotteita ei saa altistaa suoralle auringonvalolle. Tuotteet on säilytettävä niiden alkuperäispakkauksessa. Pakattuna tuotteet on säilytettävä niin, etteivät ne pääse taipumaan. Lämpötila ja ilmankosteus ovat tärkeimmät ilmanlaadulliset tekijät joustavien hiomatuotteiden varastoinnissa, ja ne vaikuttavat suoraan tuotteiden suorituskykyyn. Tuotteiden selkämateriaali ja sideaine ovat herkkiä ilmanlaadun muutoksille ja ne mukautuvat ympäröivään ilmankosteuteen.

Korkea ilmankosteus saattaa joissain tapauksissa liuottaa sideainetta niin, että hiomatuote jämähtää kiinni tai että hiomajyvät pääsevät putoamaan irti käytön aikana. Liian matala ilmankosteus voi aiheuttaa hiomatuotteen haurastumista, vähentää sen taipuisuutta ja joustavuutta sekä aiheuttaa tuotteen vääntymistä. Voimakkaat ilmankosteuden vaihtelut voivat vaikuttaa jopa tuotteen mittoihin.

Liian korkea tai matala ilmankosteus voi johtaa hiomatuotteen vääntymiseen. Ilmankosteus ei vaikuta tällä tavalla tuotteisiin, joiden selkämateriaali on synteettistä. Jos hiomatuotetta on säilytetty kylmässä ulkotilassa, on tuote otettava ennen käyttöä sisälle ja odotettava, että se lämpenee huoneenlämpöiseksi.

Lue lisää valikoimastamme ja tuotteistamme Nortonin sekä Flexovitin sivuilta.