Norton esittelee uuden järjestelmän hammaspyörien profiilihiontaan

Norton esittelee uuden järjestelmän hammaspyörien profiilihiontaan

Uusi Xtrimium-järjestelmä sisältää muun muassa uuden hiomalaikan, joka yhdistää keraamisesti sidotun hiomalaikkaosan hienojyväisellä viimeistelyosalla, jolloin hammaspyörä voidaan sekä hioa että viimeistellä. Näin aikaansaadaan parempi pinnan laatu ja vähennetään hammaspyörän ääntä, mikä on erittäin hyödyllistä uuden sukupolven vaihdelaatikoiden tuotannossa mahdollisimman hiljaisen ajokokemuksen aikaansaamiseksi. Nämä uudet, vaaditut toleranssit voidaan aikaansaada vain yhdellä, kummatkin ominaisuudet sisältävällä hiomalaikalla.

Norton Xtrimium sisältää tuotteita kaiken muotoisten kuten suorien, kaltevien, kartiomallisten ja muotohiottujen Norton lanseeraa uuden järjestelmän hammaspyörien hiontaan. Uusi Xtrimium-järjestelmä tarjoaa suppeamman ja tehokkaamman valikoiman, ja lisäksi mahdollisimman kustannustehokkaan tavan nykyaikaisten, modernien hammaspyörien hiontaan autoteollisuudessa.

hammaspyörien hiontaan ja viimeistelyyn. Norton Xtrimium korvaa aiemmat tavaramerkit Altos, Altos IPX, Quantum, Quantum X, Vitrium3 ja Vortex2 hammaspyörähiontaprosessissa, mikä helpottaa oikean hiomatuotteen valintaa.

"Norton Xtrimium-järjestelmä yksinkertaistaa nykyistä tuotevalikoimaa ja tarjoaa yhden tavaramerkin kaikkiin hammaspyörien hiomaratkaisuihimme. Tuotevalikoima ja niiden laatu ei tule muuttumaan. Tuotteillamme aikaansaadaan edelleen samat tulokset alan haastavissa sovelluksissa – nyt työhön sopivan oikean tuotteen valinta on vain helpompaa”, kertoo Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava Timo Sutinen.

Lisätietoja sivulta www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.