Uudella suorituskykyisellä Flexovit Maxx3 Rail -laikalla katkaisu sujuu nopeasti, luotettavasti ja mukavasti

Flexovit lanseeraa suorituskykyisen keraamisen ratakiskolaikan, joka on suunniteltu täyttämään kaikki modernin rautatieteollisuuden asettamat vaatimukset. Uusi katkaisulaikka Flexovit Maxx3 Rail on tarkoitettu erityisesti ratakiskojen katkaisuun. Sen kehityksessä on panostettu turvallisuuden, käyttömukavuuden, kulutuskestävyyden ja suorituskyvyn maksimointiin.

Maxx3 Rail -laikoissa käytetään uutta keraamista hioma- ja sideainetta, joka mahdollistaa erinomaisen käyttömukavuuden ja tehokkaan aineenpoiston. Uusi sideaine helpottaa työkalun hallintaa ja vähentää katkaisuprosessissa syntyvää, käyttäjään kohdistuvaa tärinää. Matalan tärinätason ansiosta työnteko sujuu tehokkaammin, kun taukoja tarvitaan vähemmän. Lisäksi ammattitautien, kuten esimerkiksi valkosormisuuden (HAVS), riski vähenee.

Ratakiskojen katkaisulaikalla saavutetaan valmistajan mukaan markkinoiden paras käyttömukavuus ja suorituskyky sekä matalat käyttökustannukset. Pitkän käyttöiän ansiosta projektin aikana kuluu vähemmän laikkoja ja nopea katkaisu tehostaa koko metallintyöstöprosessia merkittävästi.

Koska keraamisesta hioma-aineesta paljastuu kevyenkin työpaineen alla jatkuvasti uusia teräviä reunoja, Maxx3 Rail -laikan aineenpoisto on tehokasta. Maxx3 Rail on siksi hyvä vaihtoehto rautatieteollisuuden projekteihin, joissa työskennellään tiukan aikataulun paineessa, esimerkiksi yövuorossa.

Flexovit Maxx3 Rail on saatavilla 356 tai 400 mm:n halkaisijalla ja 4 mm:n paksuudella.

"Maxx3 Rail -laikan merkittävimpiä vahvuuksia ovat turvallisuus ja pitkä käyttöikä. Projektin aikana kuluu vähemmän laikkoja, jolloin myös kustannukset laskevat. Laikan pitkä käyttöikä parantaa myös työn tehokkuutta ja turvallisuutta. Käyttäjän ei tarvitse siirtää katkaisukonetta ratakiskon yli viedäkseen työn loppuun, vaan samalta puolelta voidaan tehdä useita katkaisuja", kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntijohtaja.

Lisätietoja on saatavilla osoitteessa www.flexovit.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Flexovit ja Winter.