Uusia lamellilaikkoja Flexovitilta

Lehdistötiedote   •   Elo 15, 2017 07:00 EEST

Lamellilaikkoja käytetään profiloitujen yksityiskohtien ja epätasaisten työkappaleiden hiontaan. Flexovit lanseeraa nyt valikoiman lamellilaikkoja kulmahiomakoneessa käytettäväksi.

Flexovitin uusissa, kulmahiomakoneissa käytettävissä Speedoflex-lamellilaikoissa on M14-sisäkierre. Laikkojen rakenne on erittäin joustava ja taipuisa, ja niitä käytetään profiloitujen yksityiskohtien karkeaan, keskikarkeaan ja hienoon hiontaan, purseenpoistoon, hitsaussaumojen hiontaan ja kiillotukseen. Hiomalamelleissa on erittäin joustava, alumiinioksidista valmistetulla hioma-aineella päällystetty puuvillaselkä. Valmistajan mukaan purseenpoisto on lamellilaikoilla tehokasta ja tasaista ja niiden käyttöikä on pitkä. Paras tulos saavutetaan hiottaessa alhaisella työstöpaineella ja 40 – 50 m/s työstönopeudella.

Kulmahiomakoneille tarkoitettuja Flexovits Speedoflex –lamellilaikkoja, joissa on M14-sisäkierre, on saatavilla 115 mm ja 125 mm halkaisijalla ja 20 mm leveydellä. Niitä on jyväkoossa 40-320, mikä kattaa kaiken aina karkeasta hionnasta erittäin hienoon työstöön. Laikat on tarkoitettu teräksen ja ruostumattoman materiaalin sekä puun ja muovimateriaalin hiontaan.

”Koska uusissa lamellilaikoissa on M14-sisäkierre, saadaan kulmahiomakoneella aikaan laajempi käyttöala yksinkertaisesti siksi, että profiloituja yksityiskohtia voidaan helpommin hioa sekä karkeasti että hienosti konetta vaihtamatta”, kertoo Timo Sutinen Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Katso myös www.flexovit.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.

Kommentit (0)