Uusilla minilamellilaikoilla vaikeasti saavutettavien paikkojen hionta on helpompaa

Tiedote -

Vaikeasti saavutettavien ja ahtaiden paikkojen, kuten kulmien ja reunojen hionta vaatii erityiset hiomatyökalut. Norton lanseeraa nyt kaksi erilaista, nopeamman ja tehokkaamman hionnan mahdollistavaa minilamellilaikkaa, joiden avulla myös hionnan kokonaiskustannus laskee.

Blaze –minilamellilaikoissa on uusimman sukupolven keraaminen hioma-aine ja tämän lisäksi ne on päällystetty lämmön muodostumista vähentävällä täyteaineella. Näin ollen laikoilla hionta on tehokasta ja nopeaa, ja lisäksi niillä on pitkä käyttöikä. Ne ovat kylmähiovia ja sopivat siten erittäin hyvin lämpöherkkien materiaalien, kuten ruostumattoman teräksen, titaanin ja muiden kovien metalliseosten hiontaan.

BDX –minilamellilaikat on päällystetty keraamisen hioma-aineen ja alumiinioksidin sekoituksella. Ne sopivat erittäin hyvin alumiinin, pronssin, kuparin, hiiliteräksen ja muiden pehmeiden metallien hiontaan keskikovalla työstöpaineella. Valmistajan mukaan niiden hinta/suorituskyky on erittäin hyvä.

Valikoimaan kuuluu Blaze-minilamellilaikkoja 50 ja 75 mm halkaisijalla, karkeuksilla 36, 40, 60 ja 80, sekä BDX-minilamellilaikkoja 50 ja 75 mm halkaisijalla, karkeuksilla 40, 60, 80 ja 120. Laikkoja käytetään erityisen pidikkeen kanssa, jonka karan halkaisija on 6 mm, ja ne on varustettu pikakiinnityksellä, mikä mahdollistaa nopeat ja helpot laikanvaihdot. Laikat on tarkoitettu käytettäviksi sähkö- tai paineilmakoneissa.

”Uusien minilamellilaikkojen ansiosta vaikeasti saavutettavien paikkojen hionta helpottuu, työstö on nopeaa ja helpompaa, ja näin ollen hionnan kokonaiskustannus on alempi”, kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Katso myös www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.