Hyvinvoinnin tärkeys kytkeytyneessä maailmassa

Blogikirjoitus -

Hyvinvoinnin tärkeys kytkeytyneessä maailmassa

Digitalisointi etenee pitkin harppauksin ja luo sekä yksilöille että yhteiskunnalle fantastisia mahdollisuuksia. Nykyään ystävät ja perheenjäsenet voivat pitää yhteyttä riippumatta siitä, missä päin maailmaa ovat, ja ottaa osaa toistensa arkeen. Meillä on mahdollisuuksia saada tietoja ja taitoja uudella tavalla, oppia kieliä, soittimia ja ilmaista myös omia ajatuksiamme ja näkemyksiämme. Uutta aikakautta, johon olemme matkalla ja jossa yhä enemmän on toisiinsa kytkeytynyttä, kutsutaan joskus neljänneksi teolliseksi vallankumoukseksi. Kehitys kulkee yhä nopeammin, joten kuinka me pysymme kehityksen vauhdissa?

Eräs monia arveluttava asia on se, kuinka käytämme teknologiaa ja paljonko aikaa kulutamme älypuhelimien ja yhdistettyjen näyttöjemme parissa. Jo nyt on monia terveyttämme edistäviä mobiiliratkaisuja, kuten kuntoilusovelluksia ja Samsungin oma tuotealusta S-Health. Yksilöinä ja yhteiskuntana meidän tarvitsee löytää hyvä ja terveellinen tasapaino, jossa vuorovaikutuksemme teknologian kanssa tukee kestävää hyvinvointia ja terveyttä.

"Teknologia auttaa meitä ihmisiä ja toimii välineenä, jolla saavutamme elämäntavoitteita ja luomme yhteiskunnan, jossa haluamme elää. Haluamme siirtää keskustelun itse tekniikasta ja keskittyä kytkeytyneen yhteiskunnan inhimillisiin näkökulmiin. Haluamme kehittää yhdessä taitoja ja ratkaisuja, jotka asettavat hyvinvointimme keskiöön", sanoo Elin Wallberg, joka vastaa Samsung Nordenin yhtiökansalaisuudesta ja kumppanuuksista.

Yhdessä start-up accelerator Verticalin kanssa järjestää Samsung Slushin puitteissa sivutapahtuman, joka käsittelee sitä, mitä tarvitaan terveelliseen ja älykkäästi kytkeytyneeseen elämään nykyajan digitaaliyhteiskunnassa. Mukanamme on myös Maiko Arras, joka on Hoopyn TJ ja Ira Wichmann You-App/Fifth Cornerista

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/