Pohjoismaiset soihdunkantajat ovat nyt matkalla Etelä-Koreaan

Pohjoismaiset soihdunkantajat ovat nyt matkalla Etelä-Koreaan

Soihdunkantajina toimivat järjestöt edistävät positiivista muutosta yhteiskunnassa.

Tukholma, 4. tammikuuta – Kevään jännittävän yleisöäänestyksen ja syksyn aikana tehdyn valmistelutyön jälkeen pohjoismaiset soihdunkantajat pääsevät vihdoin aloittamaan matkansa kohti Etelä-Koreaa. Yhteensä Etelä-Koreaan kokoontuu 7500 olympiasoihdun kantajaa ympäri maailman. Pohjoismaiset soihdunkantajat aloittavat matkansa 7. tammikuuta.

– Yhteiskuntavastuu on tärkeä osa Samsungin toimintaa ja olemme jo vuosia työskennelleet aktiivisesti sosiaalisten innovaatioiden parissa. Olen iloinen ja ylpeä siitä, että nämä neljä tahoa edustavat Suomea Etelä-Koreassa. Kaikki heistä ovat tehneet kovasti töitä myönteisten yhteiskunnallisten muutosten ja paremman tulevaisuuden eteen. Toivonkin kovasti, että muutkin saisivat kipinän heidän toiminnastaan, toteaa Samsungin Suomen markkinointijohtaja Eva Carrero.

Samsung aloitti soihdunkantajien hakemisen jo keväällä 2017. Yhteensä 12 organisaatiota Suomesta, Ruotsista ja Norjasta valittiin kansallisilla yleisöäänestyksillä edustamaan maitaan soihdunkantajina. Kaikki valitut soihdunkantajat ovat omalla innovatiivisella tavallaan edistäneet positiivisia yhteiskunnallista muutoksia tuoden ihmisiä yhteen ja rikkoen rajoja.

Pohjoismaiset soihdunkantajat:
Bris, edustajana pääsihteeri Magnus Jägerskog.
Giving People, edustajana pääsihteeri Linda Hellquist.
Min Stora Dag, edustajana pääsihteeri Hélène Benno.
Ung Cancer, edustajana pääsihteeri Emma Tonnes.
Leijonaemot, edustajana toiminnanjohtaja Janet Grundström
FightBack, edustajana perustaja Pekka Hyysalo
Brother Christmas, edustajana perustaja Ari Koponen
Yksi Elämä, edustajana Kaj Kunnas
The Dale Oen Experience, edustajana perustaja ja toiminnanjohtaja Robin Dale Oen
Stiftelsen Sykehusbarn, edustajana perustaja ja toimitusjohtaja Magne Helander
Lær Kidsa Koding, edustajana verkosta ja uusista medioista vastaava johtaja, IKT, Torgeir Waterhouse
Young Sustainable Impact, edustajana perustaja ja toimitusjohtaja Amund Grytting

Soihtukulkue PyeongChang 2018 -olympialaisissa
Vuoden 2018 PyeongChang -talviolympialaisten soihtukulkue aloitti matkansa marraskuun alussa. 101 päivää kestävä matka päättyy 9. helmikuuta 2018. Soihtukulkue kulkee yhteensä 2018 kilometrin matkan. Kilometrien määrä on valittu olympialaisten järjestämisvuoden mukaan ja luvun tarkoituksena on tuoda kisoille onnea. Yhteensä 7500 soihdunkantajaa ympäri maailman kerääntyy Etelä-Koreaan. Soihtu siirtyy pohjoismaisille kantajille 7. päivä tammikuuta.

Elin Wallberg, Samsung Electronics Nordic AB, e.wallberg@samsung.com
Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 040 630 049
Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi
Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse alalaidasta Uutiset.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla. Innovaatioiden ja uuden keksimisen kautta yritys avaa mahdollisuuksia ihmisille kaikkialla maailmassa. Tuoreimmat uutiset löydät Samsungin uutishuoneesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/