Samsung Galaxy Watch – tyyliä kytkeytyneeseen elämäntyyliin

Samsung Galaxy Watch – tyyliä kytkeytyneeseen elämäntyyliin

Kolmena versiona julkaistavassa Galaxy Watchissa on kaikki tarvittava kytkeytyneeseen arkeen: ajaton design, 4G-yhteydet mahdollistava eSIM, pidempi akunkesto ja uudet terveystoiminnot.

Espoo, 9. elokuuta 2018 – Samsung esitteli tänä iltana uuden Galaxy Watch -älykellon, joka yhdistää aiempien mallien parhaat puolet entistä pidempään akunkestoon, 4G-yhteyksiin sekä uusiin terveys- ja liikuntatoimintoihin. Uutuus on muotoiltu ajattoman tyylikkääksi ruostumattomasta teräksestä, ja design antaa tilaa myös käyttäjän henkilökohtaiselle tyylille. Galaxy Watchin avulla käyttäjät saavat aikaan enemmän valvomalla uusien toimintojen kautta untaan ja stressitasojaan. Jotta kello sopisi jokaisen käyttäjän tyyliin, Galaxy Watch julkaistaan kahtena versiona ja kolmena värivaihtoehtona: 46 millimetrin malli Silver-värissä sekä 42 millimetrin malli Midnight Black ja Rose Gold -väreissä. Lisäksi saataville tulee uusia personoitavia rannekevärivaihtoehtoja. Galaxy Watch on yhteensopiva Android- ja iOS-laitteiden kanssa[1].

– Älykellojemme tavoitteena on aina ollut helpottaa jokapäiväistä elämää sekä auttaa käyttäjää hallitsemaan ympäröivää maailmaa, vaikka hänellä ei olisi puhelinta käsillä. eSIM-yhteyksillä varustettu Galaxy Watch on tärkeä askel kohti näitä päämääriä. Kellouutuutemme yhdistää aiempien mallien parhaat puolet ja petraa entisestään niillä osa-alueilla, joita asiakkaamme eniten kaipaavat. Lisäksi Galaxy Watch tarjoaa valinnanvaraa useilla väri- ja kokovaihtoehdoilla, toteaa Mika Engblom,Samsung Suomen mobiililiiketoiminnan johtaja.

Yhteyksissä kaikissa tilanteissa
Galaxy Watchin parannettu akkukesto yltää yli 80 tuntiin[2] 46 millimetrin versiossa, eli älykello kestää käytössä pidempään kuin koskaan aiemmin ja auttaa käyttäjäänsä tahdittamaan toimintaansa keskellä kiireistä viikkoa. Galaxy Watch tukee eSIM:iä[3], eli käyttäjät voivat huoletta jättää puhelimensa kotiin ilman pelkoa tärkeän puhelun tai viestin ohittamisesta. eSIM ja 4G-yhteydet yhdistettynä pidennettyyn akunkestoon mahdollistavat aiempaa laajemman toiminnan myös ilman älypuhelinta. Käyttäjät voivat vaikkapa soittaa puhelun juoksulenkiltä tai lähettää viestin uima-altaasta.

Tasapainoisempaa elämää
Galaxy Watch on kehitetty hyvinvointia silmällä pitäen. Laitteessa on muun muassa stressinhallintatoiminto[4], joka tunnistaa korkeat stressitasot ja tarjoaa vinkkejä rauhoittavista hengitysharjoituksista. Uusi, aiempaa kehittyneempi unenseuranta[5] taas helpottaa kaikkien unen tasojen seurantaa, mukaan lukien REM-unisyklit. Näin käyttäjät voivat mukautua unitapoihinsa ja levätä entistä paremmin. Galaxy Watch tukee siis terveellisempiä elämäntapoja ilman tarvetta kantaa puhelinta mukana.

Uni- ja stressiseurannan ohella Galaxy Watchissa on uusia kuntoilutoimintoja terveystavoitteiden saavuttamiseen. Sisäänrakennetun sykemittarin ja GPS:n sekä Under Armourin ja Speedon treenisovellusten avulla käyttäjät voivat seurata harjoituksiaan juostessa, uidessa ja kuntosalilla. Musiikki on tärkeä osa kuntoilua, ja Spotify Offline -ominaisuus[6] tuokin lempikappaleet motivoimaan liikuntasuorituksia, vaikka puhelin ei olisi mukana. Galaxy Watch tunnistaa yhteensä 39 erilaista harjoittelutapaa, joihin lukeutuu 21 uutta sisätreenilajia, mikä sallii käyttäjien liikkua monipuolisesti. Samsung Healthin avulla käyttäjät voivat helposti seurata jokapäiväistä liikkumistaan ja tallentaa useita liikuntamuotoja automaattisesti. Nämä ominaisuudet, yhdistettynä kaloriseurantaan ateriatietoja tallentamalla, tuovat kokonaisvaltaisen katsauksen arkeen ja tukevat terveempää elämäntyyliä.

Tyylikästä ja ajatonta muotoilua

Galaxy Watch on saatavana Silver-värissä 46 millimetrin kokoisena sekä Midnight Black- ja Rose Gold -värissä 42 millimetrin kokoisena, eli käyttäjät voivat valita itselleen sopivimman vaihtoehdon. Oman tyylin viimeistelee valikoima silikoni-, nahka-, ja kangasrannekevaihtoehtoja. Watch-malleissa on standardit 22 ja 20 millimetrin rannekeliitännät, joten käyttäjät voivat valmiin valikoiman lisäksi ostaa ja käyttää myös tavallisia kellorannekkeita Galaxy Watchin kanssa. Uutuuskellossa on edelleen pyöreä kellotaulu ja pyörivä kellokehä, ja kellotaulu näkyy Always On Display -ominaisuuden ansiosta myös kellon ollessa lepotilassa. Älykello näyttää siis ranteessa tavalliselta kellolta. Uutena ominaisuutena Galaxy Watch -kellotaulujen viisarit on varjostettu luomaan entistä vahvempaa vaikutelmaa syvyydestä ja analogisuudesta, käyttäjän niin halutessa. Lisäksi Galaxy Watch tarjoaa sotilastason kestävyyttä[7] Corning Gorilla Glass DX -lasin ja 5 ATM -vedenpitävyyden[8] avulla, sopien kaikkiin käyttötilanteisiin.

Samsung Galaxy -ekosysteemin parhaat puolet

Galaxy Watch tuo mukanaan kaikki Galaxy-ekosysteemin edut ja sen käyttökokemuksessa yhdistyvät saumattomasti SmartThings, Samsung Health, Samsung Flow, Samsung Knox ja Samsung Pay, sekä kumppanisovellukset kuten Spotify ja Under Armour. SmartThingsin avulla käyttäjät voivat hallita muita laitteitaan Galaxy Watchin kautta, vaikkapa laittamalla valot ja television päälle aamulla tai säätämällä makuuhuoneen lämpötilaa illalla. Musiikinkuuntelu ilman älypuhelinta on helpompaa Spotifyn offline-tilan[9] ansiosta. Galaxy Watchin GPS-toimintoja on myös paranneltu mahdollistamaan sijaintiin perustuvat ilmoitukset. Laite voi muistuttaa käyttäjää vaikkapa jääkaapin puutteista tietyn ruokakaupan läheisyydessä.

Galaxy Watch tulee myyntiin syyskuun aikana. Suositushinta 46 millimetrin mallille Silver-värissä on 399 €, ja 42 millimetrin mallille Midnight Black ja Rose Gold -väreissä 379 €.

Galaxy Watch -tekniset tiedot
Malli Galaxy Watch 46mm Silver Galaxy Watch 42mm Midnight Black Galaxy Watch 42mm Rose Gold
Näyttö 1.3” (33mm), Pyöreä Super AMOLED (360 x 360) Full Color Always On Display Corning® Gorilla® DX+ 1.2” (30mm), Pyöreä Super AMOLED (360 x 360) Full Color Always On Display Corning® Gorilla® DX+
Mitat 46 x 49 x 13 mm 63g (ilman ranneketta) 41.9 x 45.7 x 12.7 mm 49g ilman ranneketta)
Ranneke 22mm (vaihdettava) Värivaihtoehdot: Onyx Black, Deep Ocean Blue, Basalt Grey 20mm (vaihdettava) Värivaihtoehdot: Onyx Black, Lunar Grey, Terracotta Red, Lime Yellow, Cosmo Purple, Pink Beige, Cloud Grey, Natural Brown
Akku 472mAh 270mAh
Suoritin Exynos 9110 Dual core 1.15GHz
Käyttöjärjestelmä Tizen Based Wearable OS 4.0
Muisti ja tallennustila LTE: 1.5Gt RAM + 4Gtsisäistä tallennustilaa
Yhteysominaisuudet 3G/LTE, Bluetooth®4.2, Wi-Fi b/g/n, NFC, A-GPS/Glonass
Anturit Accelerometer, Gyro, Barometer, HRM, Ambient Light
Lataustekniikka WPC-tekniikkaan perustuva langaton lataus
Kestävyys 5ATM + IP68 / MIL-STD-810G
Yhteensopivuus Samsung: Android 5.0 tai uudempi ohjelmistoversio Muut valmistajat: Android 5.0 tai uudempi ohjelmistoversio iPhone 5 ja uudemmat:, iOS 9.0 tai uudempi ohjelmistoversio

*Kaikkia tässä asiakirjassa mainittuja ominaisuuksia, teknisiä tietoa, mainittuja tuotteen etuja, designia, hinnoittelua, komponentteja, suorituskykyä, saatavuutta ja ominaisuuksia voidaan muuttaa ilman erillistä ilmoitusta.

Kuluttajakysymykset:
Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lisätiedot: Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse alalaidasta Uutiset.

[1]Yhteensopivuus: Android 5.0 tai uudempi ohjelmistoversio ja vähintään 1,5Gt RAM-muistia, tai iPhone 5 ja uudemmat sekä iOS 9.0 tai uudempi ohjelmistoversio

[2]Akunkesto vaihtelee riippuen laitteesta ja käytöstä: Galaxy Watch 46mm (80+ tuntia normaalikäytöllä, noin 3-4 päivää; jopa 168 tuntia vähällä käytöllä) ja Galaxy Watch 42mm (45+ tuntia normaalikäytöllä, noin 2-3 päivää; jopa 120 tuntia vähällä käytöllä). Todellinen akunkesto voi vaihdella riippuen verkkoyhteyksistä, komponenteista, asetuksista, signaalien voimakkuuksista, kohinasta ja muista muuttujista.

[3]eSIM on elektroninen, laitteen sisään rakennettu SIM-kortti. Tilaus aktivoidaan digitaalisesti operaattorin toimesta. Operaattorilta vaaditaan eSIM-tuki. Katso tarkemmat tiedot saatavuudesta ja päivityksistä osoitteesta: samsung.se/wearables/galaxywatch

[4]Mittaustuloksia ei suositella lääketieteelliseen käyttöön

[5]Mittaustuloksia ei suositella lääketieteelliseen käyttöön

[6]Spotify Offline vaatii toimiakseen Spotify Premium -tilin (lisätietoja osoitteesta www.spotify.com)

[7]MIL-STD-810: Environmental Engineering Considerations and Laboratory Tests on yhdysvaltalainen sotilastason standardi, joka testaa laitteiden kestävyyttä eri olosuhteissa. MIL-STD-810G-sertifiointi kattaa kosteustiiveyden, korkeiden korkeuksien kestävyyden ja upotuksen.

[8]Galaxy Watchilla on ISO 22810:2010 -luokitus rannekelloille 5 ATM paineessa ja 50 metrissä tietyillä olosuhteilla liittyen paineeseen, aikaan, nopeuteen ja lämpötilaan. Tällä luokituksella molemmat mallit ovat turvallisia käyttää sateessa ja suihkussa sekä vedessä lähellä pintaa tapahtuvissa aktiviteeteissa, kuten uimisessa altaassa tai meressä. Galaxy Watch -laitteita ei tulisi kuitenkaan käyttää syväsukelluksessa, vesihiihdossa tai muissa toimissa, joihin liittyy suuria tai nopeita lämpötilavaihteluita, suuria nopeuksia vedessä tai syviä upotuksia. Huuhdo ja kuivaa laite suolavedessä käytön jälkeen.

[9]Spotify Offline vaatii toimiakseen Spotify Premium -tilin (lisätietoja osoitteesta www.spotify.com)

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi