Tiedote -

Samsung julkistaa pohjoismaiset soihdunkantajaehdokkaat Pyeongchangin talviolympialaisten 2018 soihtuviestiin

Yleisö saa äänestää suomalaiset soihdunkantajat Etelä-Koreassa pidettäviin Pyeongchangin talviolympialaisiin. Ehdokkaat ovat innostavia paikallisia toimijoita, jotka tekevät töitä paremman yhteiskunnan eteen.

Helsinki, Suomi 22. toukokuuta 2017 - Samsung etsii inspiroivia toimijoita pohjoismaisiksi olympiasoihdunkantajiksi Pyeongchangin talviolympialaisten 2018 soihtuviestiin.

Samsung on olympialaisten yhteistyökumppani ja julkistaa soihtuviestiä kunnioittavan Celebrate the Light -kampanjan. Kampanjan tarkoituksena on levittää iloista olympiahenkeä ja luoda mahdollisuuksia, jotta kaikki voivat löytää ja hyödyntää parasta potentiaaliaan.

Samsungia on pyydetty etsimään inspiroivia olympiasoihdunkantajia myös Suomesta julkisella äänestyksellä. Yhtiö haluaa löytää soihdunkantajiksi yhtäältä todellisia esikuvia, jotka inspiroivat muita esimerkillään ja auttavat näitä saavuttamaan unelmansa sekä toisaalta unelmoijia, jotka ponnistelevat jatkuvasti saavuttaakseen parhaan potentiaalinsa.

Tuomaristo, johon kuuluivat Suomen olympiakomitean edustajat Leo-Pekka Tähti ja Susanna Rahkamo sekä Samsungin edustajat, on valinnut yleisöäänestykseen kahdeksan finalistia.

Valitut ehdokkaat ovat kaikki panostaneet ainutlaatuisella ja innovatiivisella tavalla paikalliseen yhteisöönsä ja auttaneet muita saavuttamaan unelmansa ja parhaan potentiaalinsa. Suuri yleisö saa nyt tilaisuuden äänestää ja valita olympiasoihdunkantajan, jonka haluaa edustavan maatansa maailmalla. Voittajatiimin edustajat pääsevät kantamaan olympiasoihtua Etelä-Koreassa.

• Arvostamme Samsungilla yhteiskunnallisia ja sosiaalisia innovaatioita ja olemme työskennelleet niiden eteen jo pitkään sekä Pohjoismaissa että globaalisti. Siksi meille oli luonteva valinta tarttua tilaisuuteen ja etsiä pohjoismaisiksi soihdunkantajiksi organisaatioita, jotka työskentelevät paremman huomisen eteen paikallisella tasolla, sanoo Samsung Nordicin Corporate Marketing Director Eva Carrero.

Ehdokkaat ovat

FightBack

Brother Christmas

WAU ry

Suomen Karva-Kaverit ry

Music Against Drugs ry

Yksi elämä

Leijonaemot

SOS-Lapsikylä

Yleisö voi äänestää suosikkiaan Samsung Innovation Blogissa

Äänestys käynnistyy heti ja se päättyy 31. toukokuuta 2017. Valitut soihdunkantajat julkistetaan elokuussa 2017.

Pyeongchangin olympiasoihtuviesti kestää 101 päivää tämän vuoden marraskuun ensimmäisestä päivästä aina ensi vuoden helmikuun 9. päivään asti. Tapahtumaa vietetään kaikissa Etelä-Korean maakunnissa ja kaupungeissa.

Samsung osana olympialaisia

Samsung aloitti yhteistyönsä olympialaisten paikallisena sponsorina Soulin kesäolympialaisissa 1988. Naganon talviolympialaisista lähtien Samsung on laajentanut yhteistyötään olympialiikkeen maailmanlaajuisena tukijana langattomien viestintälatteiden kategoriassa ja tarjoaa nyt käyttöön omaa Wireless Olympic Works (WOW) -langattoman viestinnän alustaansa ja mobiililaitteitaan. Samsungin innovatiiviset älypuhelinteknologiaratkaisut tarjoavat olympiaväelle reaaliaikaisia, sijaintiin perustuvia tietopalveluita, vuorovaikutteista viestintää ja Samsung Pay -maksupalvelua. Samsung isännöi useita olympiakampanjoita ja välittää olympiatunnelmia ihmisille ympäri maailman. Jokaisella on mahdollisuus osallistua olympialaisiin Samsungin innovatiivisen mobiiliteknologian välityksellä. Samsungin yhteistyö maailmanlaajuisena olympialaisten partnerina jatkuu Pyeongchangin olympialaisista 2018 Tokion kesäolympialaisiin 2020.

Samsung osana soihtuviestiä

Osana Pyeongchangin talviolympialaisten 2018 soihtuviestin tukemista, Samsung osallistuu soihdunkantajien valintaan julkisella äänestyksellä. Samsungin tarjoama ainutkertainen mahdollisuus kantaa olympiatulta ympäri Koreaa edustaa vain yhtä niistä monista tavoista, joilla Samsung mahdollistaa kaikkien maailman ihmisten osallistumisen maailman suosituimpaan tapahtumaan. SamsunginCelebrate the Light -kampanjan tavoitteena Pyeongchangin talviolympialaisissa 2018 on tunnistaa unelmoijia, jotka haluavat saavuttaa parhaan potentiaalinsa ja saavuttaa unelmansa, sekä esikuvia, jotka inspiroivat muita esimerkillään. Samsung haluaa kampanjalla sytyttää todellisen olympiahengen ja luoda kaikille mahdollisuuksia hyödyntää potentiaalinsa, saavuttaa unelmansa ja haaveensa sekä juhlia soihtuviestin valoja yhdessä.

Lisää tietoa

Elin Wallberg, Samsung Electronics Nordic AB, e.wallberg@samsung.com

Toni Perez, OSG Communications, toni.perez@osg.fi

About Samsung Electronics Co., Ltd.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspires the world and shapes the future with transformative ideas and technologies, opening new possibilities for people everywhere through relentless innovation and discovery. For the latest news, please visit the Samsung Newsroom at news.samsung.com.

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/