Digitalisoidut liiketoimintaprosessit ovat osa modernia ERP –ratkaisua | SAP Innovation Forum 2017

Blogikirjoitus   •  Helmi 10, 2017 11:32 EET

Digi sitä, digi tätä, digi digi daa-daa..Tuntuuko sinusta, että koko digitalisaatio ja automaatio on jotain kaukaista tai ainakin työlästä ja sitä kautta myös kallista saavuttaa? Joten ei kannata edes haaveilla, ei meillä ole mitään pakottavaa tarvetta uudistaa meidän liiketoimintaprosesseja. Kyllä me ollaan pärjätty ihan hyvin tähänkin asti. Kalliiksi tulee..

Onko näin? Voisiko olla, ettemme edes tiedä, mitä emme tiedä olevan olemassa. Olisiko jo kehitelty jotain, mikä mahdollistaa digitalisoidut liiketoimintaprosessit vakiona ja ne ovat arkea tuhansille organisaatioille.

SAP Business ByDesign on cloud-ERP eli SaaS –mallilla toimitetettava toiminnanohjausratkaisu. Ratkaisu hyödyntää muistinvaraista HANA -tietokantaa ja toimitetaan palveluna SAPin konesalista. Tämä ratkaisu tarjoaa intuitiivisen käyttöliittymän sekä standardoidut liiketoimintaprosessit, joihin kuuluu vakiona myös mm. mobiilikäyttö, analytiikka sekä hyväksymismenettely (approvals workflow). Lisäksi ratkaisu tukee avoimia rajapintoja ja kattaa valmiit integraatioskenariot, joiden ansioista liittymien tekeminen on aikaisempaa nopeampaa. Tässä on ainekset digitalisoituihin liiketoimintaprosesseihin, joita tänä päivänä hyödyntää maailmanlaajuisesti yli 3.600 yritystä yli 100 maassa.

Ohessa muutama käytännön esimerkki digitaalisesta liiketoimintaprosessista, jotka ovat vakiona eli ilman erillisveloitusta valmiina SAP Business ByDesign –ratkaisussa:

SAP Business ByDesign on tarkoitettu ensisijaisesti keskisuurille organisaatioille 20 käyttäjästä aina 1.500 käyttäjään saakka, mutta ratkaisun soveltuvuus on selvitettävä yrityskohtaisesti Headstartin Fit to Standard –analyysin avulla. Kyseessä on nimittäin valmisohjelmisto, jota ei räätälöidä, mutta jonka esikonfiguroituja liiketoimintaprosesseja voidaan konfiguroida ja laajentaa ohjelmiston mukana tulevan työkalupakin avulla. Näin itse ydin pidetään ehjänä ja samalla varmistetaan, että laajennukset ovat yhteensopivia ja toimivat myös säännöllisesti tulevien ohjelmistopäivitysten jälkeen.

Headstart on SAP-ratkaisujen jälleenmyyjä ja Cloud ERP eli SAP Business ByDesign kuuluu merkittävänä osana ratkaisutarjontaamme. Kansainvälisen United VARs –verkostomme kautta meillä on globaali toimitusverkosto käytettävissämme. Tule tapaamaan meitä SAP Innovation Forumissa 7.3. Messukeskuksessa. Löydät meidät Finance-, Customer Experience ja IoT –osastoilta.

Sari Mikkonen

Kirjoittaja Sari toimii Headstartilla Business Executive -roolissa. Katso myös Sarin videoterveiset.

Headstart on yksi SAP Innovation Forum -tapahtuman kumppaneista. #SAPFORUM

Headstart on asiakkaidensa luotettu neuvonantaja ja palveluiden toimittaja liiketoimintakriittisten tietojärjestelmien käyttöönotossa, ylläpidossa ja kehittämisessä. Lue lisää www.headstart.fi

Kommentit (0)