​SAP ja Microsoft tarjoavat yhdessä sujuvan siirtymisen pilveen

SAP ja Microsoft ovat aloittaneet laajan yhteistyön, jonka tarkoituksena on helpottaa yritysten järjestelmien siirtämistä pilveen. Yhteistyö laajentaa Embrace-yhteistyötä, joka julkistettiin tämän vuoden toukokuussa. Ensisijaisesti kysymys on SAP S/4HANA:sta ja SAP Cloud Platformista Microsoft Azuressa.

Uusi pilviyhteistyö käsittää SAP:n ja Microsoftin lisäksi myös maailmanlaajuisen järjestelmäintegraattorien verkoston, joka tarjoaa asiakkaille kokonaisvaltaisia ratkaisuja. Niihin kuuluvat yhtenäinen referenssiarkkitehtuuri, selkeät projektisuunnitelmat ja markkinointiohjelmat, jotka helpottavat merkittävästi asiakasyritysten siirtymistä pilveen. Yhteistyö tarkoittaa myös sitä, että Microsoft myy osia SAP Cloud Platform -ratkaisusta yhdessä Azuren kanssa. Tarjous on suunnattu asiakkaille, jotka haluavat vaihtaa oman SAP ERP -järjestelmän ja SAP S4/HANA -järjestelmän julkiseen pilvi-infrastruktuuriin.

SAP puolestaan tarjoaa Microsoft Azurea asiakkaille, jotka haluavat siirtyä pilvialustalle. Se tukee siirtymistä toimialakohtaisten palveluiden, referenssiarkkitehtuurin ja pilvipalvelutoimitusten avulla. Tämä koskee olemassa olevia ja tulevia SAP-asiakkaita, jotka käyttävät SAP HANA Enterprise Cloud -ratkaisua hyperscaler-infrastruktuurissa. SAP korostaa, että asiakkailla on edelleen täysi valinnanvapaus pilvipalveluvalintansa suhteen.

Alkuperäinen englanninkielinen mediatiedote löytyy täältä.

• Tietokone, Televiestintä, IT

• hyperscaler
  • sap hana enterprise cloud
  • embrace