NCS:n kaasukäyttöinen vetoauto

Lehdistötiedote -

Satotukun ympäristövastuuta täydentää kaasukäyttöinen vetoauto

Aloitimme helmikuussa kuljetukset uuden tuontilogistiikkakumppanimme NCS Finland Oy:n kanssa. Ympäristövastuutamme täydentää NCS Finlandin heinäkuussa käyttöön otettu ensimmäinen LNG-käyttöinen vetoauto.

”LNG oli meille luonnollinen valinta, koska se täyttää niin nykypäivän kuin tulevaisuuden päästötavoitteet”, kertoo NCS Finland Oy:n COO Jarmo Halonen. ”Asiakkaamme ovat enenevissä määrin kiinnostuneita päästöjen vähentämisestä kuljetuksissa ja vaativat ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja. Haluamme omalla toiminnallamme vähentää ympäristön kuormitusta, ja se onnistuu helpoiten muuttamalla kuljetuskalustoa vähäpäästöisemmäksi.” LNG:n liikennekäytöllä on mahdollista vähentää polttoaineen elinkaaren aikaisia hiilidioksidipäästöjä yli 20 prosenttia verrattuna dieseliin.

”Eurooppa ja Skandinavia ovat NCS:n liikennealueet ja palveluvalikoima kattaa päivittäiset yhteydet mm. Benelux maista ja Saksasta Suomeen. Tämä on tervetullut muutos kuljetuksiimme, sillä Hollanti on monien tuotteiden tärkein lähtömaa,” kertoo Satotukun logistiikkapäällikkö Henrik Österman. Vetoauto ajaa Suomessa Helsingin sataman ja Satotukun välillä. Tämä täydentää hyvin Satotukun ympäristövastuuta. ”Toivomme näkevämme tulevaisuudessa enemmänkin LNG-käyttöisiä vetoautoja. Vaikka tällä hetkellä käytössä on vain yksi ajoneuvo, olemme innoissamme tästä positiivisesta alusta,” jatkaa Österman.

Lisätiedot:

Henrik Österman, +358 10 581 6175, henrik.osterman@satotukku.fi
Jarmo Halonen, +358 10 504 0100, jarmo.halonen@ncs.fi

Tunnisteet

Satotukku Oy on yksi Suomen suurimmista vihannes- ja hedelmätukkutoimijoista. Parhaat sopimusviljelijät kotimaassa ja ulkomailla, tuotteiden laatu, katkeamaton kylmäketju, asiantunteva ostotoiminta ja asiakaspalvelu ovat toimintamme kulmakiviä.

Satotukku tuntee hedelmät ja vihannekset yli 50 vuoden kokemuksella. Olemme ajan tasalla uutuuksista sekä trendeistä ja toimimme edelläkävijänä luomutuotteissa. Olemme tutustuttaneet asiakkaat ja kuluttajat vuosien kuluessa moniin uusiin tuotteisiin maailmalta. Tarjoamme verkkosivuillamme myös hyödyllistä tietoa ja maukkaita reseptejä vihannes- ja hedelmäosaston tuotteista.

www.satotukku.fi

Lehdistön yhteyshenkilöt