Eri ruokavaliot huomioiva aamiainen on nyt tarjolla kaikissa Scandic-hotelleissa

Lehdistötiedote   •   Helmi 05, 2019 07:00 EET

Parempi aamu kaikille -aamiaiskonsepti on tarjolla Scandicin hotelleissa 31 toimintapaikkakunnalla Suomessa. Yli 100 aamiaistuotteen kattaus huomioi allergikot, keliaakikot, vegaanit ja kasvissyöjät.

Aamiainen on tärkeä osa hotellikokemusta niin työmatkalla kuin vapaa-ajan vietossakin. Scandic-hotellit tarjoavat nyt hotelleissaan ympäri Suomen aamiaisen, joka huomioi erilaiset ruokatottumukset. Aamiaisvalikoimissa on yli sata tuotetta ja erityisruokiakin jopa 30.

”Haluamme, että kaikki hotellivieraamme voivat nauttia herkullisen ja kattavan aamiaisen ruokailutottumuksistaan tinkimättä. Parempi aamu kaikille -aamiainen on saanut paljon kiitosta vierailtamme niissä hotelleissa, joissa se on ollut tarjolla jo kahden vuoden ajan, kertoo Scandicin Area Chef Jari Ervasti.

Allergikoille, keliaakikoille ja vegaaneille on hotelleissa oma aamiaispiste, joka on sijoitettu erilleen muusta aamiaisvalikoimasta. Näin allergikoille tarkoitetut ruoat eivät sekoitu muiden
tarjolla olevien tuotteiden kanssa. Pisteeseen on varattu myös omat ottimet, voiveitset ja oma leivänpaahdin.

Aamiaispöytään on katettu gluteenitonta mysliä ja puuroa, leipiä ja riisipiirakoita, kaura- ja soijajuomia sekä kaura- ja soijajogurttia. Lisäksi aamiaiselta löytyy vegaanista seitanleikkelettä, levitteitä, hummusta ja vegaanijuustoa. Aamiaispisteen valikoima on tarjolla kaikille vieraillemme.

Suosituimmat aamiaisherkut

Hotelliaamiainen koetaan elämyksenä. Viikonloppuisin aamiaisella nautitaan pidempään. Hotellivieraiden ruokailutottumukset ovat jatkuvasti muuttuneet kevyempään suuntaan. Tarjolla on nykyisin runsas vihannesvalikoima ja juureslastuja sekähotelleittain vaihtuvia lämpimiä kasvisannoksia, kuten falafelpyöryköitä.

Aamiaispöydästä löytää muun muassa Löfbergin reilun kaupan luomukahvia, luomukaurapuuroa ja vapaan kanan munia. Vuoksen riisipiirakat munavoilla ovat kestosuosikkeja. Lasten lomasuosikkia, Nutellaa, saa myös nyt aamiaispöydästä.

”Toivotamme myös paikalliset asukkaat tervetulleiksi oman kaupunkinsa Scandic-hotellin valmiiseen aamiaispöytään yhdessä perheen ja ystävien kanssa”, Jari Ervasti sanoo.

Vastuullisuus Scandicin lautasella

Pohjoismaiden suurin hotelliyritysScandic on ollut vastuullisuuden edelläkävijä hotellialalla vuodesta 1993 lähtien. Vuosien saatossa Scandicissa on tehty lukuisia sekä ympäristöä että ympäröivää yhteisöä huomioivia valintoja. Vastuullinen toimintatapa on myös asiakkaille tärkeää.

Suomen suurimpana hotellioperaattorina Scandic on suunnannäyttäjä kestävässä kehityksessä. Ollaksemme parhaita jatkossakin haastamme sekä tiimiläisiämme että yhteistyökumppanimme miettimään kestäviä toimintatapoja.

Lisätietoa:

Jari Ervasti

Area Chef
Scandic Hotels Oy
jari.ervasti@scandichotels.com
050 402 7374

Scandic is the largest hotel company in the Nordic countries with more than 280 hotels, in operation and under development, in more than 130 destinations. The company is the leader when it comes to integrating sustainability in all operations and its award-winning Design for All concept ensures that Scandic hotels are accessible to everyone. Well loved by guests and employees, the Scandic Friends loyalty program is the largest in the Nordic hotel industry and the company is one of the most attractive employers in the region. Scandic Hotels is listed on Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.