Scandic avaa uuden hotellin Kööpenhaminan keskustaan

Lehdistötiedote   •   Elo 25, 2017 08:30 EEST

Tivolin viereen valmistuva Scandic Spectrum -hotelli tulee olemaan ketjun kaikkien aikojen suurin. Uuden hotellin odotetaan avautuvan vuonna 2021.

Scandic Spectrum tulee sijaitsemaan kävelymatkan päässä päärautatieasemalta, Tivolista, Kaupungintalolta ja satamasta, ja soveltuu näin erinomaisesti tapaamisiin ja illanviettoon. Uudessa hotellissa on 632 huonetta ja kokonainen kerros täynnä ravintoloita ja baareja. Terassi ja kerroksista aukeavat ikkunat tarjoavat upeita näkymiä kaupunkiin ja satamaan.

Majoituspalveluiden kysyntä on kasvanut tasaisesti Tanskassa ja erityisesti Kööpenhaminassa viime vuosina, kun kansainväliset konferenssit ja vapaa-ajan matkustus ovat lisääntyneet.

”Kööpenhamina on meille tärkeä alue, ja meillä tulee olemaan kiinnostava tarjonta hotelleja, joiden avulla vahvistamme markkina-asemaamme. Scandic Spectrum tulee olemaan yksi Kööpenhaminan maamerkkejä, ja sitä tullaan käyttämään niin yritysmatkoihin kuin vapaa-ajan matkailuunkin. Kööpenhaminassa on hotelleille paljon kysyntää. On hienoa päästä avaamaan merkittävä hotelli niin kiinnostavaan kohteeseen”, kertoo Scandic Hotels Groupin toimitusjohtaja Even Frydenberg.

Scandic on allekirjoittanut sopimuksen hotellin operatiivisen toiminnan aloittamisesta HM 2 A/S -sijoitusyhtiön kanssa.

”Odotamme innolla modernin, kestävän kehityksen mukaisen ja ympäristöystävällisen hotellin rakentamista yhteistyössä Scandicin kanssa. Scandic on meille ihanteellinen kumppani, jonka asema Pohjoismaiden johtavana toimijana antaa meille ainutlaatuisen mahdollisuuden luoda sekä pohjoismaalaiseen ja kööpenhaminalaiseen kulttuuriin sopivan hotellin”, kertoo Morten Bergesen HM 2 A/S -sijoitusyhtiöstä, joka muodostuu Hathon Holding AS -yhtiöstä ja Havfonn AS -yhtiöstä.

Scandic on Tanskan suurin hotelliyritys. Sillä on ennestään Kööpenhaminan alueella yhdeksän hotellia. Toiminnassa olevien hotellien lisäksi Scandic laajentaa hotellitarjontaansa avaamalla Scandic Kødbyen -hotellin trendikkäälle Meatpacking districtille ja erityisesti konferenssimatkailijoita palvelevan Scandic Falconer -hotellin Frederiksbergiin. Molemmat hotellit avautuvat vuoden 2018 aikana.

Lisätietoa hotellista:
Scandic Spectrumissa tulee olemaan 632 huonetta, useita kahviloita ja ravintoloita kolmessa kerroksessa, kattoterassibaari sekä uima-allas ja rentoutumisalue kuntosaleineen. Pinta-alaa hotellilla tulee olemaan 40 000 neliömetriä.

Scandic is the largest hotel company in the Nordic region with 15,000 team members and a network of close to 230 hotels with about 44,000 hotel rooms in operation and under development. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel sector with 2 million members. Corporate responsibility has always been a part of Scandic’s DNA and Scandic has been named Best Hotel Brand in the Nordic countries (BDRC). Since December 2, 2015, Scandic has been listed on Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Kommentit (0)