Scandic-hotellit Euroopan parhaimmat

Lehdistötiedote   •   Helmi 15, 2013 09:00 EET

Asiakkaat ovat arvioineet Scandicin hotelliketjun EMEA-alueen parhaaksi kansainvälisessä Market Metrix Hospitality Index -tutkimuksessa. Ketju on saanut huippuarviot muun muassa henkilökohtaisesta palvelusta, tapahtumista sekä ravintola- ja kuntoilupalveluista.

- Ensimmäinen sija tuntuu erityisen hyvältä, sillä hotelliketjujen arvioijina ovat toimineet asiakkaat itse. Mukana tutkimuksessa oli eri hotellisegmenttejä ja nimekkäitä hotelliketjuja, joten on hienoa olla suunnannäyttäjänä näin laadukkaassa seurassa, sanoo Scandic Suomen toimitusjohtaja Aki Käyhkö.

Scandicin vahvuudet asiakasnäkökulmasta löytyvät kehityksen kärjessä olevista asiakaspalvelukonsepteista. Ketju on vienyt systemaattisesti eteenpäin asiakaslähtöistä strategiaansa pysyä asiakkaan lähellä ja luoda pitkäkestoisia asiakassuhteita. Scandicissa on myös pitkään ymmärretty lisäarvon tarjoamisen merkitys asiakaskohtaamisissa.

Asiakasuskollisuus on korkealla tasolla
Tutkimuksen tiedot kerättiin eri hotellisegmenttien yli 160 000 matkustajalta ympäri maailman. Tulokset perustuvat pitkälti 14 tuote- ja palveluarvioon, jotka korreloivat vahvasti asiakasuskollisuuteen ja suosituksiin.

- Hotellimme Suomessa sijoittuvat kirkkaimpaan parhaimmistoon myös konsernimme sisäisissä asiakastyytyväisyysmittauksissa. Olen iloinen ja ylpeä näistä tuloksista koko henkilöstön puolesta, sillä hehän tämän saavat aikaan antamalla asiakkaillemme erinomaista palvelua päivittäin, kertoo Käyhkö.

Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, johon kuuluu noin 160 hotellia yhdeksässä maassa. Suomessa Scandic Hotels Oy operoi 24 Scandicia ja kolmea Hilton-hotellia.

Lisätietoja:
Aki Käyhkö, toimitusjohtaja, Scandic Suomi, puh. 040 509 9800

Scandicin 7 500 työntekijää pyrkivät joka päivä yhteen ainoaan tavoitteeseen – asiakkaiden viihtymiseen. Pohjoismaiden vihreimpänä hotelliketjuna keskitymme aina ympäristöön, sosiaaliseen vastuuseen ja esteettömyyteen. Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, jolla on noin 160 hotellia kahdeksassa maassa ja yhteensä 29 910 hotellihuonetta. Yrityksen liikevaihto on 923 miljoonaa euroa ja se on pohjoismaiden suurin hotelliketju. Haluamme olla muutakin kuin hotelli – paikka, jossa ihmiset tapaavat, työskentelevät ja inspiroituvat. www.scandichotels.fi

PDF-tiedosto

Kommentit (0)