Scandic myy hotellikiinteistön Virossa

Lehdistötiedote   •   Helmi 20, 2013 13:45 EET

Tallinnan keskustassa sijaitseva Scandic Palace -hotelli myydään uudelle kiinteistönomistajalle ja hotellioperaattorille 30.4.2013. Uudet omistajat ovat EfTEN Real Estate Fund ja Vello Kunmans AS Esraven. Kaupan myötä Scandic keskittää liiketoimintaansa yhä enemmän Pohjoismaihin.

Scandic on omistanut ja operoinut Tallinnan keskustassa sijaitsevaa, vuonna 1938 rakennettua hotellikiinteistöä vuodesta 1999. EfTEN Real Estate Fund ja Vello Kunmans AS Esraven ostavat Scandic Palace -hotellin kiinteistön ja jatkavat sen hotellitoimintaa. Henkilökunta siirtyy uusien omistajien palvelukseen 30.4.2013 alkaen. Vuoden lopulla hotellissa alkaa merkittävä uudistustyö.

- Tuntuu hyvältä, että kiinteistön ostajat jatkavat hotellitoimintaa. Scandicin liiketoiminta on painottunut hotellitoimintaan kiinteistöjen omistamisen sijaan. Olemme nyt löytäneet ostajan niin kiinteistölle kuin hotellitoiminnallekin Tallinnassa, joten seuraava looginen askel yrityksellemme on jatkaa liiketoiminnan keskittämistä Pohjoismaihin, sanoo Scandicin konsernijohtaja Anders Ehrling.

Tallinnan Scandic Palace- hotellin myynnin myötä Scandic lopettaa hotellitoiminnan Virossa.

Tietoja Scandicista
Scandic-konserni on Pohjoismaiden johtava hotelliketju, jolla on 160 hotellia kahdeksassa maassa: Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Norjassa, Saksassa, Alankomaissa, Belgiassa ja Puolassa. Majoituspalveluiden lisäksi konsernilla on johtava asema ravintola- ja kokouspalveluissa. Scandic on kerännyt maailmalla huomiota kestävän kehityksen ohjelmansa ja esteettömyyttä edistävän työnsä ansiosta. Scandic aloitti toimintansa vuonna 1963, ja tänä vuonna vietetään hotelliketjun 50-vuotisjuhlia.

Lisätietoja:
Kati Puukko, markkinointipäällikkö, Scandic Suomi, puh. 040 563 7049, kati.puukko@scandichotels.com

Scandicin 7 500 työntekijää pyrkivät joka päivä yhteen ainoaan tavoitteeseen – asiakkaiden viihtymiseen. Pohjoismaiden vihreimpänä hotelliketjuna keskitymme aina ympäristöön, sosiaaliseen vastuuseen ja esteettömyyteen. Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, jolla on noin 160 hotellia kahdeksassa maassa ja yhteensä 29 910 hotellihuonetta. Yrityksen liikevaihto on 923 miljoonaa euroa ja se on pohjoismaiden suurin hotelliketju. Haluamme olla muutakin kuin hotelli – paikka, jossa ihmiset tapaavat, työskentelevät ja inspiroituvat. www.scandichotels.fi

PDF-tiedosto

Kommentit (0)