Scandic on päättänyt koko henkilöstön lomautuksia koskevat yhteistoimintaneuvottelut

Lehdistötiedote   •   Maalis 17, 2020 20:11 EET

Koronavirus COVID-19 vaikuttaa matkailualan taloudelliseen tilanteeseen tällä hetkellä voimakkaasti. Scandic on tänään käynyt yhteistoimintaneuvottelut koko Scandic Hotels Oy:n henkilöstöä koskien liittyen työnantajan harkitsemaan suunnitelmaan lomauttaa yrityksen henkilöstöä enintään 90 päiväksi.

Scandic Hotels Oy operoi tällä hetkellä Suomessa 68 hotellia 30 paikkakunnalla. Hotelleissa sekä tukitoiminnoissatyöskentelee kaikkiaan noin 2000 henkilöä.

”Koronavirus COVID-19 on aiheuttanut lyhyessä ajassa ennennäkemättömän muutoksen varaustilanteeseemme. Tilanne on vakava ja meidän on kaikin mahdollisin keinoin reagoitava ja sopeutettava kustannuksia ja investointeja tässä poikkeuksellisessa tilanteessa”, kertoo Scandic Hotels Oy:n toimitusjohtaja Aki Käyhkö.

”Yhteistoimintaneuvottelut koskivat niin työntekijöitä, esimiehiä kuin johtoa. Olemme hyvässä yhteisymmärryksessä sopineet yhdessä henkilöstön edustajien kanssa neuvottelut päättyneiksi tänään, mikä tarkoittaa että työnantaja voi ryhtyä tekemään päätöksiä tässä asiassa”, jatkaa Käyhkö.

Scandic pyrkii ensisijaisesti vastaamaan kysynnän vähentymiseen esimerkiksi työvuoro-, vapaapäivä- tai vuosilomajärjestelyin.

Lomautustarve ja lomautusten pituus tulee vaihtelemaan yksiköstä ja työtehtävästä riippuen. Enintään lomautukset tulisivat kestämään 90 päivää ja olisivat kokoaikaisia tai osa-aikaisia riippuen yksiköstä sekä kysynnän määrästä.

”Olen kiitollinen ja ylpeä siitä sitoutumisesta ja kovasta työstä mitä tiimiläisemme ovat näinä poikkeuksellisina aikoina osoittaneet. Teemme kaikkemme selvitäksemme yhdessä tästä inhimillisestä ja taloudellisesta kriisistä”, kertoo Käyhkö.

Scandic is the largest hotel company in the Nordic countries with more than 280 hotels, in operation and under development, in more than 130 destinations. The company is the leader when it comes to integrating sustainability in all operations and its award-winning Design for All concept ensures that Scandic hotels are accessible to everyone. Well loved by guests and employees, the Scandic Friends loyalty program is the largest in the Nordic hotel industry and the company is one of the most attractive employers in the region. Scandic Hotels is listed on Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.