Scandicin henkilöstö tuntee yrityksen strategian ja arvot

Lehdistötiedote   •   Touko 02, 2016 10:14 EEST

Scandic on hoitanut menestyksekkäästi strategian läpiviennin käytäntöön ja noussut strategiatyössä seitsemän onnistujayrityksen joukkoon Vaasan Yliopistossa tehdyssä strategiatutkimuksessa. Tutkimuksessa tutkittiin strategian tunnettuutta ja sen sisäistämisen tasoa yrityksessä. Tutkimukseen osallistui yhteensä 150 yritystä ja 10 000 työntekijää.

Scandic-hotelleissa vietiin tutkimuksen aikana läpi strategista kulttuurimuutosta. Kantavina teemoina toimivat yrityksen missio: ”feeling of being among friends” sekä yrityksen arvot: caring, casual ja creative. Strategisella muutoksella haluttiin kehittää asiakaspalvelukokemusta.

”Scandicille tärkeät teemat tulevat esille selkeästi selkäytimestä kerrottuina tarinoina ja tekoina”, kertoo tutkimuksen tekijä Kissconsulting Oy:n Maarika Maury strategian näkymisestä käytännössä.

Scandicissa muutosta on viety eteenpäin esimiestyön kehittämisen, palvelukoulutusten, palautteen, käytäntöjen ja tarinoiden jakamisen sekä palkitsemisen kautta.

”Asiakkailta saatu myönteinen palaute kertoo, että olemme tehneet oikeita asioita. Henkilöstön sitoutuminen, ylpeys omasta työstä ja työyhteisöstä ovat lisääntyneet”, kertoo Scandic Suomen henkilöstöjohtaja Riikka Mattila.

Tutkimus osoitti, että niissä yrityksissä, joissa strategia on saatu vietyä koko henkilöstön tietoisuuteen, saatiin myös aikaan haluttuja muutoksia. Kun henkilökunta on sisäistänyt yrityksen strategian, se näkyy käytännön tekemisessä ja tuloksissa.

”Muutosprosessin seurauksena asiakas- ja henkilöstötyytyväisyys sekä taloudelliset tulokset ovat parantuneet. Monimuotoinen tiimimme tekee töitä, luodakseen ainutkertaisia hotellikokemuksia”, kertoo Scandic Suomen toimitusjohtaja Aki Käyhkö.

Katso video: https://youtu.be/DCLjDNQ-2Fg

Lisätietoja:

Kati Puukko, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Scandic Hotels Oy, puh.+358 40 563 7049, kati.puukko@scandichotels.com

Scandic is the market leader in Nordic hospitality with an network of almost 230 hotels with 42,000 rooms in seven countries and run by 14,000 team members. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel industry with 1.5 million members. Responsibility is a part of Scandic’s DNA and Scandic is the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC 2014).

Kommentit (0)