Scandicissa huoneenluovutus sujuu mobiililaitteella

Lehdistötiedote   •   Kesä 14, 2013 14:48 EEST

Scandic ottaa ensimmäisenä pohjoismaisena hotelliketjuna käyttöön sähköisen huoneenluovutuspalvelun kaikissa hotelleissaan. Huoneen voi maksaa ja luovuttaa nopeasti ja kätevästi joko älypuhelimella tai tietokoneella. Hotellivieras maksaa laskun, saa sähköisen kuitin ja jättää lähtiessään avaimen vastaanottoon. Uutta palvelua kokeillaan parhaillaan Tukholman Scandic Park -hotellissa ja syksyllä se otetaan käyttöön kaikissa Scandic-hotelleissa.

Vain muutamalla napin painalluksella hotellivieras voi tarkistaa laskunsa ja luovuttaa huoneensa. Kuitti tulee suoraan sähköpostiin ja avainkortti jätetään hotellin vastaanotossa olevaan laatikkoon.

-  Uusi palvelu tekee huoneenluovutuksesta sujuvampaa ja parantaa vieraidemme viihtyvyyttä. Monet asiakkaat ovat jo tottuneet käyttämään mobiiliratkaisuja vaikkapa pankkiasioinnin tai lentomatkojen yhteydessä, joten haluamme tarjota vastaavanlaisen palvelun myös hotelleissamme. Uskomme, että asiakkaat arvostavat mahdollisuutta luovuttaa huone nopeasti ja jonottamatta, kertoo Scandicin projektipäällikkö Olle Söder.

Hotellialalla on kehitetty mobiilipalveluita maltillisesti, eikä tällaista palvelua ole aiemmin tarjottu minkään muun ketjun hotelleissa. Scandic onkin Pohjoismaiden ensimmäinen hotelliketju, jossa kätevä itsepalvelu tulee olemaan tarjolla kaikissa hotelleissa.

Ruotsin jalkapallomaajoukkue asui tällä viikolla Scandic Park -hotellissa Tukholmassa. Joukkueen manageri Marcus Allbäck sai ensimmäisenä kokeilla huoneenluovutusta kännykällään.

-  Tämähän käy tosi kätevästi. Tällainen palvelu on todella mainio juttu.  Hotellissa asuessani haluan, että minulla on aikaa esimerkiksi nauttia aamiainen kaikessa rauhassa, Marcus Allbäck toteaa.

Mobiilipalvelun toimittajaksi Ariane Systems
Mobiilipalvelun toimittajaksi Scandic valitsi ranskalaisen Ariane Systems –yhtiön, joka on erikoistunut hotellialan itsepalvelusovelluksiin. Yhteistyössä Arianen kanssa Scandic suunnitteli ja toteutti nopeasti toimivan mobiiliratkaisun, mikä parantaa asiakkaiden palvelukokemusta.

Lisätietoja antavat:
Projektipäällikkö Olle Söder, Scandic Ruotsi, + 46 70 973 58 03
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kati Puukko, Scandic Suomi, +358 40 563 70 49

Scandicin 7 500 työntekijää pyrkivät joka päivä yhteen ainoaan tavoitteeseen – asiakkaiden viihtymiseen. Pohjoismaiden vihreimpänä hotelliketjuna keskitymme aina ympäristöön, sosiaaliseen vastuuseen ja esteettömyyteen. Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, jolla on noin 160 hotellia kahdeksassa maassa ja lähes 30 000 hotellihuonetta. Yrityksen liikevaihto on 923 miljoonaa euroa ja se on Pohjoismaiden suurin hotelliketju. Haluamme olla muutakin kuin hotelli – paikka, jossa ihmiset tapaavat, työskentelevät ja inspiroituvat. www.scandichotels.fi

PDF-tiedosto

Kommentit (0)