Uuden sukupolven ilma-vesilämpöpumppu Mitsubishi Electriciltä

Ilma-vesilämpöpumppuja myytiin vuonna 2017 Suomessa yli neljätuhatta kappaletta. Kasvua edelliseltä vuodelta oli lähes kaksitoista prosenttia. Yksi eniten myydyistä ilma-vesilämpöpumpuista on jo vuosikaudet ollut Scanofficen maahantuoma Mitsubishi Electric Ecodan mallisarja. Nyt tähän suosikkimallistoon on tullut kaksi täysin uutta ulkoyksikkömallia SW75YAA-SC ja SW100YAA.

Näitä uusia malleja yhdistää tyylikäs moderni muotoilu ja ulkoasu, erittäin hiljainen ulkoyksikkö, äänitaso vain 43 dB (A). Myös uusi 3-vaihe sähkönsyöttö soveltuu sekä uusiin että myös vanhempiin kiinteistöihin, koska tarvitaan pienempi vaihevirta ja kolme kymmenen ampeerin sulaketta riittävät koko laitteistolle.

Huolimatta pienestä kylmäainemäärästä (2,9 kg) SW75YAA-SC tuottaa -15 asteen pakkasella vielä 7,3 kW tehon kompressorikäytöllä, kun menoveden lämpötila on 35 astetta (lattialämmitys) ja 6,6 kW kun menovesi on 50 astetta lämmitysverkostoon (patterilämmitys).

Mitsubishi Electric ilma-vesilämpöpumput valmistetaan Mitsubishi Electricin huippumoderneissa tehtaissa Skotlannissa ja Japanissa. Scanoffice Oy on maahantuonut Mitsubishi Electric lämpöpumppuja Suomeen jo yli kolmentoista vuoden ajan. Tuonti aloitettiin ilmalämpöpumpuista, jotka nousivat nopeasti koko kansan suosikeiksi. Ilma-vesilämpöpumppujen suosio on kasvanut voimakkaasti viimeisen kolmen vuoden ajan ja Mitsubishi Electric on alan teknisen kehityksen kärkijoukoissa vahvasti mukana.

Lisätiedot: Teijo Syväkangas, teijo.syvakangas@scanoffice.fi, p. 0400 904 543

• Rakentaminen, alan kysymykset

• sw100yaa
  • sw75yaa-sc
  • ilmavesilämpöpumput
  • mitsubishi electric

Scanoffice Oy on Pohjois-Euroopan suurin lämpöpumppujen ja ilmastointilaitteiden maahantuonti- ja tukkuliike. Asiakaskuntamme koostuu pääasiassa lämpöpumppu- ja LVI-alan urakoitsijoista, ja toimimme koko Skandinavian alueella. Maahantuonnin ja tukkukaupan lisäksi palveluihimme kuuluvat myös jälleenmyyjien koulutus, takuuasioiden käsittely sekä varaosa– ja tarvikepalvelut. Valitsemme tuotevalikoimaamme ainoastaan alan parhaat ja luotettavimmat merkkituotteet. Laadun ja tehokkuuden varmistamiseksi testaamme tuotteet aina itse, sekä osan yhteistyössä VTT:n kanssa.