Sähköautoille lisää latausmahdollisuuksia myös lomamatkalla

Lehdistötiedote   •   Heinä 02, 2019 08:51 EEST

Radisson Blu Plazan hotellinjohtaja Saija Syväjärvi ja Schneider Electricin Business Development Manager Tuomas Mattila toteuttivat matkailijoiden toiveen sähköautonlatauspisteistä hotellin yhteyteen.

Radisson Blu Plazaan Helsingissä sähköautonlatauspisteet rakennettiin kotimaisen huippuartistin aloitteesta

Helsinki, 2.7.2019 – Kesämatkailijat liikkuvat entistä useammin myös sähköautolla. Auto halutaan ladata silloin kun se on kätevintä, esimerkiksi yöpymisen yhteydessä. Radisson Blu Plaza asensi Schneider Electricin toimittamat EVlink-latauspisteet autohalliin alun perin kotimaisen huippuartistin toiveesta, mutta ajatuksena oli palvella myös matkailijoita.

– Plaza on premium-hotelli, jossa asiakaskokemus halutaan hioa huippuunsa. Olemme myös Green Key -hotelli, joten sähköautojen latauspiste on askel kohti yhä vastuullisempaa toimintaa, kertoo Radisson Blu Plazan hotellinjohtaja Saija Syväjärvi.

Helsingin keskustassa sijaitsevassa, palkitussa Radisson Blu Plazassa on haluttu vastata mahdollisimman monipuolisesti asiakkaiden toiveisiin. Kesällä erityisesti lomamatkailijat liikkuvat autolla, ja sähköauto halutaan ladata sujuvasti osana hotellivierailua.

– Radisson Blu Plazassa toiminta halutaan pitää premium-tasolla. Meillä on kaupungin ainoa vakituinen ovimies, concierge-palvelu ja myös oma piccolo. Haluamme olla kaikessa edelläkävijöitä, joten sähköauton latauspisteiden hankkiminen tuntui luontevalta askeleelta, kertoo Syväjärvi.

Alun perin ajatus sähköautojen latauksesta tuli kotimaiselta artistilta viime syksynä.

– Olimme positiivisesti yllättyneitä, kun hotellissamme esiintyneen kotimaisen artistin keikkaraiderissa oli lueteltu yhtenä kohtana latauspiste sähköautolle. Päätimme toteuttaa artistin toiveen ja hankimme juuri ennen esiintymispäivää latauspisteet autohalliimme. Samalla voimme palvella sähköautolla liikkuvia työ- ja lomamatkailijoita, kertoo Saija Syväjärvi.

Latauspisteet osaksi varausjärjestelmää

Hotellin latauspisteet on toimittanut Schneider Electric yhteistyössä Plugit Finland Oy:n kanssa. Schneider Electric on yksi maailman johtavista latauspisteiden toimittajista.

– Sähkökäyttöiset liikennemuodot ovat sekä osa tätä päivää että tärkeä osa lähitulevaisuutta. Suomessa sähköautojen määrä tulee merkittävästi kasvamaan seuraavan 10–15 vuoden aikana, puhutaan jopa 750 000 sähköautosta, sanoo Tuomas Mattila, Schneider Electricin Business Development Manager.

– On hienoa, että Radisson Blu Plaza ja koko Radisson Blu -ketju toimivat suunnannäyttäjinä. Sähköauton latauspisteiden avulla asiakas kohdataan jo parkkihallissa tarjoamalla juuri hänelle räätälöityä palvelua.

Latauspisteiden suunnittelussa on mietitty loppuasiakasta ja mahdollisimman helppoa liitettävyyttä erilaisiin järjestelmiin.

– Premium-luokan hotellissa on tärkeää, että kaikki toimii aina moitteetta. Latauspisteemme mukautuvat hotellin tarpeisiin: voimme aloittaa muutamalla pisteellä ja laajentaa, kun tarve kasvaa. Järjestelmämme on erittäin toimintavarma ja skaalautuu isollekin sähköautomäärälle. Latauspalvelu on myös mahdollista integroida osaksi varausjärjestelmää.

Schneider Electricin ja Plugit Finland Oy:n yhteistyö tuo yhteen Schneiderin ensiluokkaiset ja turvalliset EVlink-sähköauton latauslaitteistot sekä Plugit Finland Oy:n latauslaitteiden operatiivisen järjestelmäosaamisen ja käytönaikaiset palvelut.

Saija Syväjärvi, General Manager, Radisson Blu Plaza, puh. 050 388 3560, saija.syvajarvi@radissonblu.com

Tuomas Mattila, Business Development Manager, Schneider Electric, puh.040 829 4224, tuomas.mattila@se.com

Me Schneider Electricillä uskomme, että energian saatavuus ja digitalisaation edut kuuluvat ihmisen perusoikeuksiin. Meidän tahtotilamme on, että jokainen saa vähemmällä aikaan enemmän, ja että "Life Is On" kaikkialla kaikille, joka hetki.

Haluamme vapauttaa avoimen, globaalin ja innovatiivisen yhteiskunnan loputtomat mahdollisuudet, jotka vastaavat arvojamme: merkityksellisyyttä, monimuotoisuutta ja vaikutusmahdollisuuksien kasvamista.

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.