Schneider Electriciltä uudet kestävän kehityksen sitoumukset Pariisin ilmastokokouksen yhteydessä

Kestävän kehityksen tavoitteitaan uudistamalla ja tarkentamalla yhtiö on matkalla neutraaliksi yritykseksi kaikissa toimipisteissään seuraavien 15 vuoden aikana.

Espoo, 2.12.2015 – Maailmanlaajuinen energianhallinnan ja automaation asiantuntija Schneider Electric on Pariisin ilmastokokouksen alla julkistanut kymmenen kestävän kehityksen sitoumusta, jotka ovat yhdenmukaisia Schneider Electricin kestävän kehityksen tulosmittarin Planet & Society -barometrin kanssa. Sitoumukset ovat linjassa YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden kaksivaiheisen kehityskaaren kanssa.

Nämä 10 sitoumusta tukevat Schneider Electricin tavoitteita tehdä yhtiön tehtaista ja toimipisteistä neutraaleja seuraavien 15 vuoden aikana sekä rakentaa yhtenäinen ekosysteemi alalle toimittajien ja asiakkaiden kanssa kahden tavoitteen myötävaikutuksella:

• Tukea ja haastaa partnereita vähentämään omaa energiankulutustaan 30 prosentilla aktiivisten energiatehokkuusratkaisujen avulla.
  • Muuttaa kehittyvien maiden talouksissa elävien ihmisten elämää antamalla heille pääsy puhtaaseen energiaan tai auttamalla heitä pääsemästä energiaköyhyydestä.

Roolimme on taata, että sanontamme Life Is On toteutuu kaikille joka hetki. Kestävä kehitys on yrityksemme strategian sydämessä. Me Schneider Electricillä olemme vakuuttuneita siitä, että parempi ilmasto tarkoittaa parempaa taloutta. Uskomme, että elämme erittäin mielenkiintoisena aikana, jolloin uudet teknologiat mahdollistavat täysin uuden tavan ajatella energiaa paljon kestävämmällä ja tehokkaammalla tavalla. Uskomme, että taistelua ilmastonmuutosta vastaan ei voida irroittaa kehityskysymyksistä. Lopuksi, mielestämme tarvitsemme yhtenäisen järjestelmän hiilidioksidipäästöjen hinnoitteluun, jotta jokainen yhdistää ilmastovakuudet toimiinsa, sanoi Schneider Electricin toimitusjohtaja Jean-Pascal Tricoire.

Planet & Society -barometrin kestävän kehityksen tavoitteisiin pohjautuvan pitkän kokemuksensa perusteella Schneider Electric tekee osana Pariisin ilmastokokousta 10 sitoumusta, jotka koskevat yhtiön tuotteita ja ratkaisuja, mutta myös tutkimus- ja kehitystyötä ja toimitusketjua:

• 1.Varmistaa hiilidioksipäästöjen vaikutusten määrittämisen 100 prosentille uusista, isoista asiakasprojekteista.
  • 2.Suunnitella 100 prosenttia uusista tarjouksista Schneider Electric ecoDesign Way™- menettelyn mukaisesti ja toteuttaa 75 % tuotteiden liikevaihdosta Green Premium™ -tuotemerkillä.
  • 3.Vähentää hiilidioksidipäästöjä 120 000 tonnia käytöstä poistettujen tuotteiden avulla
  • 4.Mahdollistaa alhaiset hiilidioksidipäästöt tuottavien ratkaisujen avulla valaistuksen ja viestinnän saatavuus 50 miljoonalle kehittyvien maiden talouksissa elävälle ihmiselle 10 vuoden sisällä.
  • 5.Toteuttaa varastointihankkeita uusiutuvan energian ja miniverkkojen kehittämiseksi.i
  • 6.Ratkaista rikkifluoridikysymykset uusilla vaihtoehdoilla 5 vuoden kuluessa ja poistaa rikkifluoridi Schneider Electricin tuotteista 10 vuoden sisällä.
  • 7.Pienentää Schneider Electricin energiaintensiteettiä 3,5 prosenttia vuotta kohti.
  • 8.Pienentää Schneider Electricin kuljetusten hiilidioksidipäästöjä 3,5 prosenttia vuotta kohti.
  • 9.Investoida 10 miljardia euroa kestävyysinnovaatioiden tutkimus- ja kehitystyöhön seuraavien 10 vuoden aikana.
  • 10.Laskea liikkeelle ilmastoarvopaperi rahoittamaan matalien hiilidioksidipäästöjen tutkimus- ja kehitystyötä Schneider Electricin toimialoilla.

Schneider Electric raportoi näiden sitoumusten kehityksestä Planet & Society -barometrissään tai muulla tavalla.

Ranskalaisyritykset sitoutuvat taisteluun ilmastonmuutosta vastaan

39 merkittävää ranskalaista yritystä on sitoutunut taisteluun ilmastonmuutosta vastaan ennen Pariisin ilmastokokousta (COP 21). Yritykset työllistävät yhteensä 4,4 miljoona henkeä maailmanlaajuisesti ja niiden liikevaihto on 1 200 miljardia euroa. Yritykset allekirjoittivat ilmastositoumuksen, jolla ne haluavat myötävaikuttaa COP 21:n onnistumiseen ja rajoittaa maapallon lämpenemisen 2 asteeseen. Yritykset korostavat liikkeelle panevaa rooliaan ja johtajuuttaan taistelussa kestävämmän maailman puolesta.

Vuodesta 2016 vuoteen 2020, 39 yritystä suunnittelee sijoittavansa 45 miljardia euroa uusiutuvan energian, energiatehokkuuden ja muiden vähäpäästöisten teknologioiden kehitykseen suunnattuihin teollisuuden projekteihin sekä tutkimus- ja kehitystyöhön. Saman ajanjakson aikana yritykset aikovat tarjota vähintään 80 miljardin pankki- ja arvopaperirahoitusta projekteihin, jotka osallistuvat taisteluun ilmastomuutosta vastaan.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote Schneider Electricin verkkosivuilla.

Hashtagit: #COP21 #ActOnClimate #Planet&Society #pariisi2015 #ilmastonmuutos

• Talous

• ilmastokokous
  • pariisi
  • kestävä kehitys

Schneider Electric on maailmanlaajuinen energianhallinnan ja automaation asiantuntija. Vuonna 2014 yrityksen liikevaihto oli 25 miljardia euroa. Yrityksemme yli 170 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 100 maassa jaauttavat heitä hallitsemaan energiaansa ja prosessejaan turvallisesti, luotettavasti, tehokkaasti ja kestävästi. Yksinkertaisimmista kytkimistä aina monimutkaisiin toimintajärjestelmiin asti teknologiamme, ohjelmistomme ja palvelumme auttavatasiakkaitamme hallitsemaan ja automatisoimaan toimintojaan paremmin. Kytketyt teknologiamme uudistavat teollisuudenaloja, muuttavat kaupunkeja ja rikastuttavat elämiämme. Me Schneider Electricillä käytämme tästä sanontaa Life Is On.

Schneider Electricin verkkosivusto

Voit seurata meitä ja lukea lehdistötiedotteemme, ladata painokelpoisia kuvia ja tutkia lisämateriaalia uutishuoneessamme http://www.mynewsdesk.com/fi/schneider-electric-finland. Voit seurata meitä myös Twitterissä osoitteessa https://twitter.com/SchneiderEFI ja LinkedInissä osoitteessa https://www.linkedin.com/company/schneider-electric