SeAMK Foorumissa 9.2.2017: Osaamisen kehittäminen uusissa sote-rakenteissa

Uutinen   •   Helmi 10, 2017 11:43 EET

Miten osaamisen kehittäminen on huomioitu ja huomioidaan uusissa sote-rakenteissa? SeAMK Foorumissa 9.2. käsiteltiin ajankohtaista sote-teemaa. Projektinjohtaja Harri Jokiranta, Etelä-Pohjanmaan Sote, alusti tilaisuutta ja loi pohjan tilaisuuden paneelikeskustelulle.

Sote-uudistuksen toteutumiseen paneelikeskusteluun osallistuneilla henkilöillä oli luja usko. SeAMK Sosiaali- ja terveysalan yksikön johtaja Taina Viiala peräänkuulutti koulutuksen mukaanottamista sote-uudistuksessa. Paneelikeskustelijoilla ja tilaisuuden yleisöllä olikin yhteneväinen näkemys, että koulutuksen olisi hyvä olla enemmän mukana sote-uudistuksessa.

Panelistit toivat keskustelussa esille monipuolisia ajatuksia tulevaisuuden osaamistarpeista ja edellytyksistä. Tulevaisuudessa työelämä edellyttää asiantuntijoilta myös yrittäjämäisen toiminnan ja kokonaisvaikuttavuuden osaamisen sekä kykyä aitoon vuorovaikutukseen. Lue tästä kooste 9.2. tilaisuudesta.

- tulevaisuudessa kaikkien alojen opiskelijoilla olisi oltava enemmän taloudellista osaamista, painotti SeAMKin rehtori Tapio Varmola.

Tilaisuuden paneelikeskusteluun osallistuivat projektinjohtaja Harri Jokirannan lisäksi vs. hallintojohtaja Tarja Palomäki JIK-peruspalveluliikelaitoskuntayhtymästä, erityisasiantuntija Tuula Peltoniemi SOSTE ry Suomen Sosiaali ja terveys ry:stä, hallintoylihoitaja Christina Rouvala Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiristä, vastuuopettaja Suvi Soini Koulutuskeskus Sedusta, toiminnanjohtaja Helena Tiilikainen Etelä-Pohjanmaan korkeakouluyhdistys ry:stä sekä yksikön johtaja Taina Viiala SeAMKista. Paneelikeskustelun puheenjohtajana oli toimittaja Anssi Orrenmaa.

Lue panelistien esille tuomat ajatukset ja koko artikkeli SeAMKin verkkosivuilta

Kommentit (0)