Pär Nordlander on Semantixin uusi talousjohtaja

Lehdistötiedote   •   Marras 11, 2016 09:00 EET

Pär Norlander

Semantix, joka viiden viime vuoden aikana on kasvanut noin 20 prosentin vuosivauhtia, ottaa nyt seuraavan askeleen laajentumisessaan ja nimittää Pär Nordlanderin uudeksi talousjohtajaksi. Pär tulee toimimaan konsernijohdossa suoraan toimitusjohtajan alaisuudessa.

– Rekrytointi on osa työtämme Semantixin strategisen ohjauksen vahvistamiseksi, mikä on tärkeä osa pyrkimystämme lujittaa asemaamme Pohjoismaiden suurimpana ja johtavana kielipalveluyrityksenä. Pärin osaaminen taloudellisessa ohjauksessa, strategiset kyvyt ja myönteinen työskentelytapa ovat meille erittäin arvokkaita konsernin tulevassa kehittämistyössä. Olen hyvin tyytyväinen tekemäämme rekrytointiin, ja odotan, että Pär pääsee osallistumaan yhteiselle matkallemme Pohjoismaiden johtavana kielipalveluyrityksenä, sanoo Semantixin konsernijohtaja Anders Uddfors.

Pär siirtyy palvelukseemme LRF Media AB:stä, jossa hän on vielä talousjohtajana ja varatoimitusjohtajana. Ennen LRF Mediaa hän on toiminut lukuisissa johtotehtävissä yritysjohdossa ja taloudellisen ohjauksen parissa, muun muassa controllerina SJ AB:ssä, talousjohtajana ja varatoimitusjohtajana Atodia AB:ssä sekä talousjohtajana Cision Northern Europessa.

– Odotan kovasti pääseväni osaksi Semantixia. Yrityksellä on vahva brändi, markkinajohtajuus ja selkeä kasvu- ja laajentumisstrategia. Toivon, että voin edistää hyvällä tavalla Semantixin tulevaa kehitystä ja menestystä, sanoo Pär Nordlander.

Pär Nordlander ottaa tehtävänsä vastaan helmikuun 2017 puolivälissä.

Lisätiedot:

Anders Uddfors, +46 8-506 225 50, anders.uddfors@semantix.se

Semantix on Pohjoismaiden johtava kielipalveluyritys. Semantix tarjoaa käännös- ja tulkkauspalveluja sekä kielikoulutusta. Semantixilla on yli 7 000 kääntäjän, tulkin ja kielikonsultin verkosto, ja se tarjoaa kielipalveluja kaiken maailman kielillä. Semantixilla on neljä toimipistettä Suomessa, kuusi Ruotsissa ja kaksi Norjassa. Semantixin omistaa Segulah.

PDF-tiedosto