Pohjoismainen kielipalveluyritys Semantix ostaa tanskalaisen Textmindedin

Lehdistötiedote   •   Touko 02, 2017 12:09 EEST

Kielipalveluyritys Semantix ostaa Tanskan suurimman käännöspalveluyrityksen Textmindedin, jolla on noin 80 työntekijää Tanskassa, Ruotsissa ja useissa muissa maissa. Yritysostolla Semantix vahvistaa asemaansa yhtenä Euroopan johtavista kielipalveluyrityksistä.

Yrityskaupan jälkeen Semantixin liikevaihto on yli 100 miljoonaa euroa ja henkilöstön lukumäärä on noin 450. Semantixin enemmistöomistaja on yksityinen sijoitusrahasto Segulah V L.P.

– Käännöstoimialan nopea teknologinen kehitys edellyttää huomattavia investointeja. Konsolidoitumisella voidaan vastata tähän haasteeseen, ja tämä trendi onkin selvästi havaittavissa alallamme. Textminded on käännösalalla yksi Euroopan teknologisesti edistyneimmistä yrityksistä, joten yritysosto tukee vahvasti tavoitettamme tulla Euroopan johtavaksi kielipalvelualan yritykseksi, toteaa Semantixin toimitusjohtaja Anders Uddfors.

Yrityskaupan toisena osapuolena ovat Textmindedin johtoryhmän jäsenet Britta Aagaard ja Robert Etches sekä neljä yrityksen muuta avainhenkilöä, jotka kaikki siirtyvät Semantixin palvelukseen. Britta Aagaard vastaa jatkossa Semantixin Tanskan-toiminnoista sekä TextMindedin nykyisten tytäryhtiöiden toiminnoista, ja Robert Etches vastaa koko Semantixin innovaatiokehityksestä.

– Uusi organisaatio on erittäin innostava. Semantixin koon ja vahvuuksien ansiosta meillä on nyt loistava mahdollisuus saada aikaan muutosta toimialalla ja nousta markkinajohtajaksi sekä Euroopassa että maailmanlaajuisesti, sanoo Britta Aagaard TextMindedilta.

Lisätietoja:

Kalle Toivonen, maajohtaja, Semantix Finland, puh. +358 40 55 73 063, kalle.toivonen@semantix.fi

Anders Uddfors, toimitusjohtaja, Semantix, puh. +46 (0)70 377 48 04, anders.uddfors@semantix.se

Britta Aagaard, perustaja ja toimitusjohtaja, Textminded, puh.+45 78 799 799, baa@textminded.com

Robert Etches, perustaja ja innovaatiojohtaja, Textminded, puh. +45 78 799 746, ree@textminded.com

Semantix on Pohjoismaiden suurin käännös- ja tulkkauspalvelujen toimittaja, joka on palvellut eri alojen yritysasiakkaita ja viranomaisia jo 50 vuoden ajan. Yrityksen toiminnoille on myönnetty ISO 9001:2008 -laatusertifikaatti. Semantixin liikevaihto on noin 83 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin 350 työntekijää sekä yhteistyöverkoston kautta yli 3000 kielipalveluasiantuntijaa. Yrityksellä on yhdeksän toimipistettä Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa. Semantixin enemmistöomistaja on yksityinen sijoitusrahasto Segulah V L.P.

www.semantix.fi

Textminded on Tanskan suurin käännöstoimisto, jonka arvioitu liikevaihto vuonna 2017 on noin 17 miljoonaa euroa ja jonka palveluksessa on 80 työntekijää. Textmindedilla on lähes 30 vuoden kokemus käännösalalta, ja yritys on alansa teknologisen kehityksen edelläkävijä. Yrityksen pääkonttori on Tanskassa, lisäksi toimipisteitä on Chilessä, Espanjassa ja Kiinassa ja Ruotsissa.

www.textminded.com

PDF-tiedosto