Semantix perustaa kaksi uutta tulkkausyksikköä ja palkkaa 100 uutta työntekijää

Lehdistötiedote   •   Touko 24, 2016 09:00 EEST

Semantix parantaa tulkkauspalvelun saatavuutta perustamalla kaksi uutta tulkkausyksikköä, toisen Helsinkiin ja toisen Tukholman eteläpuolelle. Yksiköt tuottavat pääasiassa etätulkkausta. Yksiköihin palkataan 100 uutta työntekijää, joista 25 Suomeen.

”Oman tulkkausyksikön perustaminen on hieno edistysaskel”, Semantixin Suomen maajohtaja Kalle Toivonen toteaa. ”Tämän hankkeen ansiosta voimme parantaa laadukkaiden tulkkauspalvelujen saatavuutta entisestään.”

Uudet tulkkausyksiköt perustetaan Helsinkiin ja Tukholman eteläpuolelle Skärholmeniin. Ruotsin tulkkauskeskuksen on määrä aloittaa toimintansa syyskuun loppuun mennessä ja Suomen yksikön hieman myöhemmin.

”Olemme tyytyväisiä ratkaisuumme, joka omalta osaltaan tehostaa monikulttuurisen yhteiskunnan toimintaa”, Semantixin konsernijohtaja Anders Uddfors toteaa. ”Tulkkausten kysyntä on kasvanut merkittävästi, ja painopiste siirtyy entistä enemmän läsnäolotulkkauksesta etätulkkaukseen. Näin voimme myös tehostaa tulkkausresurssien käyttöä, kun tulkkien ei tarvitse siirtyä tulkkauspaikasta toiseen, vaan he voivat käyttää entistä enemmän aikaa itse tulkkaamiseen.”

”Uppsalassa sijaitseva tulkkauskeskuksemme on toiminut menestyksekkäästi jo kolme vuotta, ja siellä työskentelee 44 etätulkkia”, kertoo Semantixin tulkkauspalvelujen johtaja Elisabeth Cardoso da Silva. ”Lisäksi palkkaamme Uppsalaan 30 uutta tulkkia.”

Semantix rekrytoi jatkuvasti uusia tulkkeja. Tällä hetkellä rekrytoidaan erityisesti arabian, darin, persian, somalin, soranin ja tigrinjan kielten tulkkeja.

Lisätietoa:

Kalle Toivonen, Semantix Suomen maajohtaja
+358 40 5573063, kalle.toivonen@semantix.fi

Semantix on Pohjoismaiden johtava kielipalveluyritys. Semantix tarjoaa käännös- ja tulkkauspalveluja ja sisällöntuotantopalveluja. Semantixilla on yli 7 000 kääntäjän, tulkin ja kielikonsultin verkosto, ja se tarjoaa kielipalveluja kaiken maailman kielillä. Semantixilla on neljä toimipistettä Suomessa, kuusi Ruotsissa ja kaksi Norjassa. Semantixin omistaa Segulah.